تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 81614
زیست آنلاین: تظاهرات تغییرات اقلیمی، هفته گذشته در واشنگتن انجام شد و معترضین به خیابانها ریختند. اینجا این سوال مطرح می شود که حامیان مالی این فعالیت ها چه کسانی هستند.
میلیونرهایی که از اعتراضات اقلیمی حمایت مالی می کنند
به گزارش زیست آنلاین، پاسخ این سوال این است که برخی از فرزندان خانواده های مشهور آمریکایی مانند کندی و گتی از حامیان مالی این فعالیت ها هستند.

سه حامی مالی ثروتمند، امسال برای حمایت از این فعالیت ها، صندوق اظطراری آب و هوا را تشکیل دادند که "ترور نیلسون" یکی از این سه نفر است. وی گفت که آن ها سال هاست که به صورت جداگانه به سازمان های زیست محیطی سنتی مانند کلوب سیرا و شورای دفاع از منابع طبیعی کمک مالی می کردند اما به این نتیجه رسیدند که این گروه ها رویکردی بیش از حد آهسته برای مبارزه با تغییرات اقلیمی دارند و این بحران نیازمند اقدامت بزرگتر و اورژانسی تری است. دوران حرکت های تدریجی به پایان رسیده است.

صندوق اضطراری آب و هوا از زمان تأسیس در ماه جولای، کمک های بلاعوض (بعضی از آنها حتی به مبلغ اندک 2000 دلار) را به ده ها گروه، از جمله 350 سازمان و برخی دیگر، که مربوط به اعتراضات اقلیمی جوانان هفته گذشته بود، پرداخت کرده است.

یکی دیگر از بنیانگذاران این صندوق، "روری کندی"، دختر سناتور رابرت کندی و اتل کندی است. وی گفت: من از این موضوع بسیار هیجان زده ام. در تاریخ کشور ما، تغییرات اجتماعی در خیابان ها اتفاق افتاده است. ما خیلی وقت نداریم و باید به افراد کمک کنیم تا درک کنند که نیاز به تغییر اساسی در جهت صحیح  داریم.

آیلین گتی، سومین بنیانگذار و نوه بزرگ شخصیت سرشناس نفتی، ژان پل گتی، ششصد هزار دلار به این گروه  کمک کرد. وی گفت که بخش عمده ای از اعطای خیرخواهانه خود را که سالهاست برای مسکن افراد بی خانمان، برای تحقیقات ایدز پرداخت کرده و ساخت پارک ها و فضای سبز هزینه می کند، به موضوعات اقلیمی اختصاص داده است.

منبع : nytimes

https://zistonline.com/vdcjxmeo.uqevvzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما