تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 81619
زیست آنلاین: یک اقدام حقوقی علیه فولکس واگن آغاز شده است که در آن صدها هزار مصرف کننده آلمانی به دنبال جبران خسارت از خودروساز به دلیل تقلب در تست آلایندگی هستند.
تقلب در تست آلایندگی گریبان فولکس واگن را رها نمی کند
به گزارش زیست آنلاین، این شرکت آلمانی بیش از این و از سال 2015 که این رسوایی اتفاق افتاد، 30 میلیارد یورور برای جیران خسارت و هزینه های حقوقی پرداخت کرده است. در آن سال مشخص شد، این شرکت نرم افزاری نصب کرده است که در آزمایشات میزان ترکیبات مضر نیتروژن را کمتر از مقدار واقعی آن نشان می دهد.
470 هزار صاحب خودروهای دیزلی که از نوامبر 2008 این خودوروها را تهیه کردند درگیر این پرونده هستند. این خودروهای فروخته شده از برندهای فولکس واگن، آئودی، سیت و اکودا بودند.
اولین جلسه دادگاه در روز دوشنبه در براونشویگ ، نزدیک به دفتر فولکس واگن در ولفسبورگ آغاز شد. این پرونده توسط فدراسیون سازمان های مصرف کننده آلمان (VZBV) به نمایندگی از مصرف کنندگان پیگیری می شود.
مدیر VZBV می گوید تمام صاحبان خودروهای دیزلی، باید با هزینه شرکت فولکس واگن، سیستم خوردروهای خود را اصلاح کنند. این ابزار قانونی به صدها هزار نفر از مشتریان اجازه می دهد به حقوق قانونی خود دست پیدا کنند. 
فولکس واگن که 630 هزار نیرو در سراسر جهان دارد، در سال 2015 اعتراف کرد که 11 میلیون وسیله نقلیه بوسیله این تست دستکاری شده، مورد آزمایش قرار گرفته و فروخته شده اند. به گفته مدیران این شرکت، این رسوایی باعث شده است که  این شرکت سریعتر به سمت تولید وسایل نقلیه الکتریکی حرکت کند تا بتواند اعتبار از دست رفته خود را ترمیم کند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdceop8v.jh8zzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما