تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81636
زیست آنلاین: بر اساس یک گزارش جامع، یک چهارم پستانداران در انگلیس با خطر انقراض روبرو هستند.
بیش از یک چهارم پستانداران انگلیس در معرض خطر انقراض قرار دارند
به گزارش زیست آنلاین، در این گزارش آمده است که از هر هفت گونه، یکی در معرض انقراض قرار گرفته است و 41 درصد از گونه های مورد مطالعه، از سال 1970 با کاهش جمعیت روبرو شده اند. همچنین 26 درصد از پستانداران در خطر نابودی قرار دارند. این گزارش اطلاعات مربوط به 7000 گونه را که از بیش از 70 سازمان مختلف مانند سازمان های حیات وحش و یا سازمان های دولتی کسب شده، مورد بررسی قرار داده است.
در گزارشی دیگر که در مورد حیات وحش اسکاتلند است، آمده است که فراوانی و توزیع گونه های جانوری و گیاهی کاهش یافته است به طوری که یک کاهش 24 درصدی در میانگین فراوانی گونه ها مشاهده شده و خطر انقراض، 10 درصد از گونه ها را تهدید می کند که یک نمونه از آن نابودی کامل یک پنجم از پروانه های این منطقه است که همچنان ادامه دارد.
گزارش State of Nature نشان می دهد که تقریباً از هر پنج گونه گیاه یک گونه در گروه "در خطر انقراض" طبقه بندی شده است. این گزارش نشان می دهد که 60 درصد از گونه های مهم، از سال 1970 کاهش یافته اند.
در این گزارش آمده است تغییرات آب و هوایی تغییرات گسترده ای در فراوانی، توزیع و اکولوژی حیات وحش انگلستان به وجود می آورد و این کار برای دهه ها یا حتی قرن ها ادامه خواهد یافت. در انگلیس، بسیاری از گونه ها از جمله پرندگان، پروانه ها و سنجاقک ها، محدوده زندگی خود را در طی چهار دهه گذشته به سمت شمال تغییر داده اند و به طور متوسط در هر دهه، 20 كیلومتر جا به جا می شوند. گرم شدن دریاها نیز با تغییر در توزیع پلانکتون ها و ماهی ها، باعث ایجاد اختلال می شود.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcd990j.yt0fs6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما