تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 81642
طبق محاسبات انجام شده، تلفات آب در استان یزد و اصفهان ۱۷ درصد و در استان خوزستان نزدیک به ۳۵ درصد است.
استانهایی که بیشترین و کمترین تلفات آب را دارند
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: میانگین تلفات آب در کشور به ۲۴.۵ درصد می‌رسد که میزان آن در استان‌های مختلف متفاوت است.

شاهین پاکروح روز یکشنبه افزود: میزان تلفات آب در تعدادی از استان‌ ها بیشتر و در تعداد دیگر کمتر است به گونه‌ ای که در استان یزد و اصفهان ۱۷ درصد و در استان خوزستان نزدیک به ۳۵ درصد است و برای محاسبه این شاخص باید به اجزا مختلف آن توجه داشت.

وی ادامه داد: تلفات آب به آن معنا نیست که شبکه به طور کامل فرسوده است و کل این ۲۴.۵ درصد در کل کشور از دسترس، خارج می شود بلکه بخشی از آن که حدود ۵۰ درصد می‌شود مربوط به تلفات فیزیکی است یعنی آن بخشی که ناشی از فرسودگی شبکه بوده و از شبکه خارج می‌شود، اما بخشی از آن نیز به انشعاب‌ های غیرمجازی که وجود دارد باز می‌گردد.

پاکروح گفت: اکنون بیشترین انشعاب غیرمجاز در استان خوزستان وجود دارد که خود این در زمره تلفات آب می آید و بخش قابل توجهی است البته نباید فراموش کرد استان خوزستان یکی از استان‌ ها جنگی بوده که تاسیسات آن بایستی مورد بازنگری و بازسازی قرار گیرد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: البته هر سال بخش قابل توجهی از این تجهیزات از محل اعتبارت بازنگری می‌شود و این کار تداوم خواهد داشت.

به گفته وی، از محل اعتبارات استانی و منابع داخلی شرکت های آب و فاضلاب، منابعی برای بازسازی شبکه اختصاص داده می‌شود و در این راستا پیشنهادهای متنوعی نیز به مجلس شورای اسلامی داده شده که امیدواریم این طرح‌ ها در قالب کارهای سخت افزاری، مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا و توزیع آب در شبکه های توزیع مورد توجه قرار گیرد.

پاکروح افزود: بخشی از کار بازسازی تجهیزات و شبکه سخت افزاری و بخشی مغز افزاری است که در قالب یک بسته، تعریف شده و به عنوان طرح مدیریت مصرف ارائه شده است که ارکان آن در بخش بهره وری دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، چندی پیش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفته بود: فرسودگی شبکه آب و انشعاب غیرمجاز از لوله‌ های آب سبب هدر رفت ۵۰ درصدی آب در این شهر شده است.

https://zistonline.com/vdcauina.49n6y15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما