تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81645
با تصویب مقررات برای کاهش ضایعات

گام جدید اروپا برای کاهش مصرف انرژی

زیست آنلاین: اتحادیه اروپا قوانین جدیدی را تصویب كرده است كه به منظور كاهش ضایعات، تعمیر لوازم خانگی را آسانتر می كند.
گام جدید اروپا برای کاهش مصرف انرژی
به گزارش زیست آنلاین، این اقدام به تولیدکنندگان محصولاتی از قبیل یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و تلویزیون نیاز دارد تا قطعات یدکی را به آسانی در دسترس مشتریان  قرار دهند و اطمینان بدهند که کلیه لوازم محصولات به راحتی قابل تعویض می باشند.

رویه کنار گذاشتن محصولاتی که نیاز به تعمیر دارند باید کنار گذاشته شود تا افزایش حجم ضایعات جلوگیری شود.

الزامات جدید تعمیر، به بهبود عمر وسایل روزمره که خیلی سریع خراب می شوند، کمک می کند تا دور انداخته نشوند.

از مارس 2021، تولید کنندگان باید اطمینان بدهند که قطعات یدکی حداقل 7 سال پس از فروش یک کالا در دسترس مصرف کننده خواهند بود و آنها می توانند قطعات را طی مدت 15 روز کاری تحویل دهند و این قطعات با استفاده از ابزارهای معمول و موجود به سادگی جایگزین شوند.

اگر تولید کنندگان بریتانیایی بخواهند پس از خروج از اتحادیه اروپا(Brexit)، صادرات به اتحادیه اروپا را ادامه دهند نیز باید این قوانین را رعایت کنند.

این قوانین "حق تعمیر"، همراه با الزامات جدید بهره وری انرژی، به عنوان مقررات سازگار با محیط زیست (eco-design) شناخته می شوند.

"جیرکی کاتنن"، عضو کمیسیون مشاغل، رشد و سرمایه گذاری اتحادیه اروپا می گوید: "چه با تقویت قابلیت تعمیر و چه با بهبود مصرف آب، طراحی محیط زیستی هوشمند باعث می شود که از منابع خود استفاده بهینه تری داشته باشیم و از مزایای اقتصادی و زیست محیطی، بهره کامل تری ببریم. این مقررات می تواند بطور میانگین سالانه ۱۵۰ میلیون یورو در هزینه لوازم خانگی صرفه جویی کرده و به اندازه مصرف انرژی کشوری مثل دانمارک، تا سال 2030، مصرف انرژی در اتحادیه اروپا را کاهش دهد.

منبع: independent

https://zistonline.com/vdcdk90j.yt0fo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما