تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81649
زیست آنلاین: Unilever که صاحب برندهای معروفی نظیر صابون های Dove و چای لیپتون است، روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2025 استفاده خود از پلاستیک های غیر قابل بازیافت را به نصف کاهش دهد.
غول بزرگ تولیدکننده کالاهای مصرفی استفاده از پلاستیک را نصف خواهد کرد
به گزارش زیست آنلاین، آلن ژوپ، مدیر عامل Unilever گفت که طرح کاهش استفاده از پلاستیک به تجدید نظر اساسی در سیاستهای بسته بندی نیاز دارد.

این شركت قصد دارد با كاهش ۱۰۰ هزار تن از كل پلاستيك های مصرفی خود و استفاده از پلاستيك های بازيافت شده به جای آن، به هدف خود دست پیدا کند.

Unilever پیشتر متعهد شده بود كه تا سال 2025 تمام بسته بندی های پلاستیکی خود را قابل بازیافت یا قابل تبدیل شدن به كمپوست کند.

"ژوپ" می گوید: جای پلاستیک در محیط زیست نیست. ما فقط با اقدامات سریع و اساسی در تمامی مراحل چرخه پلاستیک می توانیم ضایعات پلاستیک را از بین ببریم.

وی گفت: برای دستیابی به اهداف جدید، به مواد بسته بندی جدید و نوآورانه و افزایش سریع بسته بندی ها با قابلیت استفاده مجدد نیاز است.

یونیلور در حال حاضر فروش محصولات دوستدار محیط زیست از جمله مسواک های ساخته شده از بامبو را آغاز کرده است. با این وجود، این شرکت انگلیسی-هلندی سالانه حدود ۷۰۰ هزار تن بسته بندی پلاستیکی تولید می کند.

کارشناسان می گویند مطالعات نشان داده است که مصرف کنندگان جوان تر، در هنگام خرید، تحت تاثیر ملاحظات زیست محیطی قرار می گیرند. از این رو این شرکت هم باید به در این زمینه کار کند.

تصمیم Unilever برای قطع تولید پلاستیک ممکن است به نظر برسد تلاشی برای ارتباط با نسل جوان باشد. با این حال، این یک اقدام ضروری برای یک برند است که می خواهد اعتبار خود را حفظ کند. 

لازم به ذکر است سالانه حدود ۹ میلیون تن پسماند پلاستیکی از جمله، کیسه و بطری وارد اقیانوس های جهان می شود.

منبع: AP NEWS

https://zistonline.com/vdchw-n6.23nzkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما