تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81650
زیست آنلاین: بیست دانشگاه انگلیس، برای اولین بار، قرارداد خرید برق از مزارع بادی انگلیس به ارزش 50 میلیون پوند امضا کردند.
برق دانشگاه های انگلیس از منابع تجدیدپذیر تامین خواهد شد
به گزارش زیست آنلاین، توافق نامه خرید انرژی پاک، برق دانشگاه هایی نظیر نیوکاسل، اکستر و ابریستویت را از مزارع بادی اسکاتلند و ولز تامین می کند.
توافق خرید برق توسط کارگزران معامله در کنسرسیوم انرژی و انرژی پاک اسکیکی تنظیم شد تا قیمت خرید برق، در ده سال آینده تعیین شود. همچنین انرژی پاک دانشگاه ها توسط صاحب مزرعه بادی، غول انرژی نروژی، Statkraft تضمین خواهد شد.
"جیمز رولف"، رییس دانشگاه آنگلیا روسکین که یکی از خریداران برق است گفت: این دانشگاه به حامیان اقدامات تغییر اقلیمی پیوسته است و برنامه ریزی می کند که تا سال 2030، اثرات خود بر تغییرات اقلیمی را به صفر برساند. برای حرکت در این مسیر، هدف ما این است كه تا سال 2025 تمام برق خود را از منابع كربن صفر تأمین كنیم، و این توافق نامه خرید برق، سهم قابل توجهی در رسیدن به این هدف دارد.
"ریچارد مورفی"، مدیر عامل شرکت کنسرسیوم انرژی نیز گفت: این توافق به دانشگاه ها کمک می کند تا با دسترسی به بازار خرید برق برای اولین بار، انتشار کربن خود را کاهش داده و در هزینه ها صرفه جویی کنند.
مورفی در شکل گیری یکی از اولین معاملات بزرگ انرژی در اروپا  در سال 2008 برای تامین برق سوپرمارکت های زنجره ای بزرگ، نقش اساسی داشت.
مورفی با اشاره به برنامه بزرگ گوگل برای تامین برق خود طی 18 موافقتنامه جدا به ارزش کلی دو میلیارد دلار و تامین 1600 مگاوات برق تجدیدپذیر گفت: معاملات خرید مشارکتی انرژی بدان معنی است که حتی موسسات کوچک هم هم اکنون قادر به حرکت در این بازار تجاری هستند. چالشی که بخش عمومی با آن روبرو است، کاهش انتشار کربن ضمن صرفه جویی در هزینه است و این باعث خوشحالی من است که این دانشگاه ها به هر دوی این مهم دست یافته اند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcjymeo.uqevizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما