تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 81653
زیست آنلاین: فعالان محیط زیست از سراسر انگلیس برای اعتراض به دولت به مدت دو هفته در وست مینستر تجمع کردند.
تجمع اعتراضی در قلب لندن
به گزارش زیست آنلاین، معترضان پیشتر گفته بودند که قصد دارند برای اعتراض، به مدت حداقل 14 روز یا تا زمانی که خواسته آن ها برآورده شود، خیابان های منتهی به این منطقه مرکزی لندن را مسدود کنند.

هر منطقه توسط گروه هایی از فعالان مناطق مختلف انگلیس یا گروه های مختلف سیاسی مسدود خواهد شد. این فعالان از ساعت 9 صبح شروع به بستن خیابان ها کردند. اماکن برنامه ریزی شده در اطراف مجلس شامل میدان ترافالگار، بازار، خیابان ویکتوریا و پل های وست مینستر و ووکسال بودند.

معرتضان قصد دارند در طول این هفته در اطراف پارلمان به اقدامات اعتراضی خود ادامه دهند و بازار اسمیتفیلد را محاصره کنند و پس از آن به فرودگاه شهر لندن رفته و به مدت سه روز نیز در آنجا اعتراضات خود را ادامه دهند.

بسیاری از اعضای اصلی این جنبش اعتراضی ادعا می کنند که حجم این اعتراضات و مکان هایی که در آن اقدام خواهد شد ر ا نمی دانند چرا که بسیاری از آن ها به طور مستقل و خودگردان انجام می شود. پیش بینی می شود این اقدامات مستقل، تحت پرچم گروه های بین المللی اعتراضات اقلیمی در 60 شهر جهان انجام شود.

گروه اعتراض اقلیمی لندن مدعی است که در آخرین اعتراضات بزرگ خود در ماه آوریل که در آن 4 منطقه مهم لندن به مدت یک هفته مختل شده بود و طی آن 1100 نفر دستگیر شدند،  تعداد زیادی از فعالان و علاقمندان را به این جنبش اعتراضی جذب کرده اند. فرمانده پلیس لندن می گوید که با این اعتراضات که در محل های مختلف تجمع کرده و آن جا را مسدود و مختل می کنند برخورد جدی خواهد کرد.

با این حال معترضان معتقدند که برگزاری غیر متمرکز این تجمعات و تعداد معترضان، پلیس را برای سرکوب آن ناکام خواهد گذاشت. به معترضان نیز گفته شده است که در صورت دستگیری، از قرار دادن وثیقه برای آزادی خودداری کنند تا با پر شدن بازداشتگاه ها، امکان دستگیری بیشتر وجود نداشته باشد.

منبع : theguardia

https://zistonline.com/vdcc1eq4.2bqsp8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما