تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 81663
زیست آنلاین: این فیلم یکی دیگر از شاهکارهای هایائو میازاکی، نویسنده،کارگردان و تهیه کننده بزرگ ژاپنی است که مانند بیشتر کارهای او با محوریت اصلی موضوع محیط زیست و صلح در هم آمیخته و با تخیل منحصر به فرد و خاص او شکل یافته است.
ناسیکا از دره باد؛ دختری که عاشق حشرات بود
به گزارش زیست آنلاین، این فیلم رویارویی بشر با عواقب زندگی تخریب گر او را در طی سالیان دراز بر روی زمین، به شکل ماهرانه ای نشان می دهد و در کنار بیان تمام نا امیدی ها و عواقب جبران ناپذیر، راه چاره و امیدی را نیز برای بیننده بیان می کند و این یکی از ویژگی های مثبت این فیلم است که با پایان نا امید کننده و تلخ راه جبران را نمی بندد.

نکته دیگر در خصوص این فیلم پرداختن به موضوع صلح و دوستی میان انسانها، طبیعت و اجزای آن است حتی اگر این اجزا شامل حشرات غول پیکر ترسناکی باشند که بعد از تخریب زمین بر روی آن باقی مانده و به گونه های غالب بر روی زمین تبدیل گشته اند. فیلم به نوعی کاملا لذت بخش و جذاب دوستی با این جانواران را به تصویر می کشد و به نحوی بیان می دارد که تنها راه نجات بشریت صلح با هم نوعان خود و طبیعت پیرامون خود است و در غیر این صورت گونه بشر محکوم به فناست. موسیقی تاثرگذار فیلم که اثر جو هیسایشی (Joe Hisaishi) آهنگساز ژاپنی است به زیبایی و تاثیر گذاری هرچه بیشتر این انیمیشن کمک به سزایی کرده است و ار نکات قوی این اثر به شمار می رود. شخصیت پردازی و نحوه قصه گویی این اثر در عین روان بودن و داشتن پیچیدگی های لازم برای یک فیلم نامه خوب، گاهی انسجام خود را از دست داده و بیننده خارجی زبان را کمی سردرگم می نماید و شخصیت هایی که به مرور اضافه می گردند بعضا بدون هیچ گونه معرفی و شناخت قبلی در طی داستان اضافه گشته و این موضوع گاهی به گنگ ماندن داستان کمک می کند که البته این نکته شاید برای برخی از مخاطبان نکته جذابی به شمار آید.

/ساحت زیست 

https://zistonline.com/vdcds90j.yt0f96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما