تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 81672
زیست آنلاین: دانمارک خواستار ممنوعیت استفاده از خودروهای دیزلی و بنزینی در اتحادیه اروپا تا سال 2040 شده است.
ممنوعیت استفاده از خودروهای دیزلی و بنزینی در اتحادیه اروپا
به گزارش زیست آنلاین، دانمارک با حمایت 10 کشور دیگر از اتحادیه اروپا، خواستار ممنوعیت گسترده اتحادیه اروپا برای خودروهای دیزلی و بنزینی تا سال 2040 برای مقابله با تغییرات اقلیمی شد.

دانمارک در جلسه وزرای محیط زیست اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ این پیشنهاد را ارائه داد. اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال 2030 میزان انتشار كربن در این کشور را 40 درصد كاهش دهد، در حالی كه مجری آن یعنی کمیسیون آب و هوا قصد دارد تا سال 2050 انتشار را به صفر برساند تا جلوی گرم شدن کره زمین را بگیرد.

" دان یورگنسن" وزیر آب و هوا و انرژی دانمارک بعد از این جلسه در گفت و گو با رویترز گفت: ما اعتراف می کنیم که کمی عجله داریم. امیدوارم ممنوعیت استفاده از اتومبیل های دیزلی و بنزینی به کمیسیسون فشار بیاورد تا طرح استفاده از اتومبیل های جایگزین برای بنزین را در دو دهه آینده ارائه دهد.

این کشور در اکتبر 2018 اعلام کرد که فروش کلیه خودروهای بنزینی در سال 2030 ممنوع خواهد شد. اما این ایده باعث نقض قوانین اتحادیه اروپا شده است.

یورگنسن گفت: برنامه اصلی، ممنوعیت در کل اتحادیه اروپا است. اما اگر اتحادیه اروپا نمی تواند در مورد ممنوعیت گسترده در سطح این اتحادیه توافق کند، خوب است که کشورهای عضو به صورت انفرادی مجاز به اجرای چنین اقدامی باشند.

لیتوانی ، لتونی ، اسلوونی ، بلغارستان و چندین کشور دیگر پیشنهاد کردند که برای جلوگیری از انتشار کربن، باید اقدامت بیشتری برای جلوگیری از فروش خودروهای دست دوم از غرب اروپا به شرق آن انجام شود.

یورگنسن گفت مهم است که دستورالعمل های طولانی مدت سیاست های این اتحادیه به خودروسازان ابلاغ شود و گام بعدی دانمارک ایجاد اتحاد با 10 کشور عضو است که از این پیشنهاد حمایت می کنند. در ادامه بقیه کشورها هم این پیشنهاد را دنبال خواهند کرد.

منبع : euronews

https://zistonline.com/vdcdx90j.yt0f56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما