تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81673
زیست آنلاین: مقامات اندونزی از برنامه های خود برای ممانعت از بازدید گردشگران از جزیره ناهموار كومودو كه به خانه مارمولك های غول پیكر مشهور بود، عقب نشینی كردند.
گردشگری در جزیره کومودو محدود می شود نه ممنوع
به گزارش زیست آنلاین، در سال 2018 بیش از 176،000 نفر از پارک ملی کومودو بازدید کرده اند، بسیاری از آنها فقط برای دیدن نزدیک به 2 هزار مارمولک غول پیکر به آنجا رفته اند.

BBC News گزارش داد قیمت ورودی برای عضویت یک ساله برای دسترسی به این منطقه به 1000 دلار خواهد رسید. این در حالی است که اکنون گردشگران 10 دلار برای بازدید از این جزیره پرداخت می کنند.

یکی از مقامات هماهنگ کننده امور دریانوردی لوهوت بینسار پانداییتان با اعلام این خبر گفت که مقامات قصد دارند بازدیدکنندگان را از این جزیره ( یک سایت میراث جهانی یونسکو ) برای یک سال دور کنند و این امر برای حفظ حیات وحش است.

پاندایاتان در گفتگو با خبرگزاری دولتی آنتارا گفت: "جزیره کومودو بسته نخواهد شد." درعوض ، " تعداد گردشگران به جزیره کومودو به وسیله  تنظیم مجدد سیستم فروش بلیط آن محدود خواهد شد."

در ماه ژوئیه، فرماندار شرقی نوزا تنگارا، ویکتور لاشکودت اعلام کرد قصد دارد این جزیره را ببندد تا مردم از مداخله در روند جفت گیری و جوجه ریزی حیوانات جلوگیری کنند.

به گزارش آنتارا، دولت گفت که برای حفاظت از حیات وحش و ایجاد مرکز تحقیقاتی در این جزیره بیش از 7 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.

اژدها های کومودو بزرگترین مارمولک های جهان هستند که طول آنها تا 10 فوت طول می رسد و توسط اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت به عنوان گونه "آسیب پذیر" درج شده اند. اما وزارت محیط زیست گفته است كه جمعیت اژدها از سال 2002 نسبتاً پایدار مانده است.

این اولین بار نیست که یک کشور جنوب شرقی آسیا در پاسخ به تعداد زیاد گردشگران، دسترسی به سواحل خود را محدود کرده است.

مقامات تایلندی پس از تخریب منطقه مایا در جزیره فی فی توسط گردشگران،  که پس از فیلم "ساحل" لئوناردو دی کاپریو معروف شده بود، بازدید گردشگران از این منطقه را در ماه مه 2018 ممنوع اعلام کردند. یک سال پس از اعلام این ممنوعیت، مقامات به NBC News گفتند که خط ساحلی احتمالاً در سال 2021 به روی بازدیدکنندگان مجددا باز شده است.

منبع : nbcnews

https://zistonline.com/vdcexp8v.jh8zfi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما