تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 81675
زیست آنلاین: اسکاتلند اولین کشور بریتانیا است که در تلاش برای مبارزه با آلودگی پلاستیکی فروش گوش پاک کن های پلاستیکی را ممنوع کرده است.
ممنوعیت استفاده از گوش پاک کن در اسکاتلند
به گزارش زیست آنلاین، این قانون جدید که برای اولین بار در ماه سپتامبر در پارلمان اسکاتلند ارائه شد، اکنون به مرحله اجرا گذاشته شده است و تولید و فروش این کالا ممنوع اعلام شده است.

"رزسانا کانینگهام"، وزیر محیط زیست اسکاتلند، گفت مفتخر است که دولت اسکاتلند به نخستین دولت بریتانیا تبدیل شده است که گوش پاک کن های پلاستیکی را ممنوع می کند.

محصولات پلاستیکی یکبار مصرف نه تنها بی فایده هستند بلکه باعث ایجاد آلودگی در سواحل زیبا و فضای سبز ما می شوند و همچنین حیات وحش در خشکی و دریا را تهدید می کنند.

این ممنوعیت برای پرداختن به فرهنگ تولید زباله وضع شده است و ما به اقدامات خود در سال های آینده برای کاهش پلاستیک های مضر و موارد یکبار مصرف، محافظت از محیط زیست و توسعه یک اقتصاد پر رونق ادامه خواهیم داد.

وزیر امور محیط زیست اسکاتلند گفت: وضعیت اضطراری آب و هوا به معنای آن است که در جامعه همه باید با هم در کاهش، استفاده مجدد و بازیافت پلاستیک ها همکاری داشته باشند تا  این اطمینان حاصل شود که آینده ای پایدار برای نسل فعلی و آینده وجود خواهد داشت.

ممنوعیت گوش پاک کن های پلاستیکی در اسکاتلند مورد ستایش مبارزان زیست محیطی در انجمن "محافظه کاران دریایی " قرار گرفته است. طی ۲۵ سال گذشته حدود 150 هزار گوش پاک کن پلاستیکی از سواحل اسکاتلند جمع آوری شده است.

"کاترین گمل"، یکی از اعضای این انجمن می گوید این یک پیروزی فوق العاده برای دریا و حیات وحش اسکاتلند است. ما منتظر دیگر اقدامات اساسی دولت اسکاتلند و همکاری با آنها در زمینه اقدامات مورد نیاز آینده برای متوقف کردن موج تولید و استفاده از پلاستیک هستیم.

منبع: independent

https://zistonline.com/vdcgn397.ak9qu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما