تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : 81677
زیست آنلاین: مسئولین ایالات متحده برای استفاده از پنبه اصلاح شده ژنتیکی جهت مصرف انسان چراغ سبز نشان دادند.
پنبه تراریخته منبع غذایی آینده
به گزارش زیست آنلاین، پنبه های اصلاح شده ژنتیکی یک منبع غذایی جدید پروتئینی خوراکی است که شبهات کمی به نخود دارد و توسعه دهندگان آن می گویند این منبع می تواند به مقابله با سوء تغذیه جهانی کمک کند.
این پنبه که توسط دانشمندان دانشگاه A&M تگزاس توسعه یافته است می تواند به عنوان غذا برای مردم و انواع حیوانات استفاده شود.
"کری راثور" متخصص بیوتکنولوژی گیاه گفت: دانشمندان در حال گفتگو با شرکت ها هستند و امیدواریم که این گیاه را در مدت حدود پنج سال به صورت تجاری تولید کنند.
وی گفت تیم تحقیقاتی به دنبال تصویب قوانین برای این محصول در دیگر کشورها هست و این کار را از مکزیک شروع کرده است.
بسیاری از کشورها در مقابل محصولات تراریخته مقاومت می کنند اما ما امیدواریم کشورهایی که در تامین غذا مشکل دارند از این فناوری استفاده کنند.

پنبه در بیش از 80 کشور جهان کشت می شود و فیبر آن در ساخت منسوجات  مورد استفاده قرار می گیرد و در حال حاضر دیگر استقاده آن برای تغذیه حیواناتی مانند گاو و گوسفند است.
پنبه معمولی برای برای خوردن انسان و بسیاری از حیوانات  مناسب نیست زیرا حاوی مقادیر زیادی گوسیپول، یک ماده شیمیایی سمی است.
تیم تحقیقاتی، از تداخل RNAi یا RNA ، فناوری برای خاموش کردن یك ژن استفاده کرد که گسیپول را در بذر پنبه از بین می برد. گسیپول در بقیه گیاه در سطح طبیعی باقی می ماند زیرا از گیاه در مقابل حشرات و بیماری ها محافظت می کند.
با پذیرش این فناوری، پنبه به یک محصول دو منظوره تبدیل می شود. نیازی به تلاش اضافی از طرف کشاورزان یا نهاده ها یا زمین برای کشت نیست. بنابراین، این امر باعث می شود که تولید پنبه پایدارتر شود.
اصلاح ژنتیکی، روی فیبر گیاه برای استفاده در منسوجات تأثیر نمی گذارد.
بخشی از جمعیت بسیاری از کشورهای تولید کننده پنبه در جهان، به ویژه در آسیا و آفریقا دچار سوء تغذیه هستند و می توانند با این اصلاح ژنتیکی این مشکل را حل کنند.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdciyqav.t1azy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما