تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 81681
معاون وزیر نیرو گفت : یکی از مزیت‌ های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورمان دسترسی راحت به مواد اولیه مورد نیاز است و این مهم برگ برنده‌ای برای کشور است.
دسترسی راحت ایران به مواد اولیه تجدیدپذیرها نقطه قوت آن است
به گزارش زیست آنلاین، مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب کشور در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توانیم انرژی مورد نیاز اروپا و هندوستان را با استفاده از این ظرفیت تامین کنیم.

«سید محمدصادق‌زاده» روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی انرژی‌های تجدید در محل سالن همایش‌های صدا و سیما، افزود: ایران می‌تواند با استفاده از ظرفیت انرژی بادی و خورشیدی خود به راحتی نیاز کشورهای اروپایی و نیز هند را برطرف سازد.

وی به تغییر ژئوپولتیک انرژی از فسیلی به تجدیدپذیر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: کشورمان در این میان نقش موثرتری بر عهده دارد .

صادق زاده ادامه داد: اکنون روند توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورمان با وجود همه سختی‌ها و مشکلات به گونه‌ای است که تبدیل به یک بخش اقتصادی مردم نهاد شده است و بخش قابل توجهی از جمعیت کشور درگیر این نوع انرژی شده‌اند. 

معاون وزیر نیرو گفت: در سه تا چهار سال گذشته گرچه ۱۳۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر به ۸۰۰ مگاوات رسیده که جای افتخار ندارد اما حضور مردمی در این بخش چند برابر شده است.

صادق زاده ادامه داد: جمعیت فعال در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر که در سال‌های گذشته نزدیک ۲ هزار نفر بود اکنون به ۴۰ هزار نفر افزایش یافته وانتظار می‌رود تا پایان سال آینده به بیش از یکصد هزار نفر برسد.

وی گفت: حضور هرچه بیشتر مردم در این بخش تضمین کننده تداوم حیات تجدیدپذیر در کشورمان خواهد بود.

مدیر عامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ایران گفت: گرچه با وجود منابع فراوان نفت و گاز و منابع هیدرو کربوری که تاحدودی رایگان هم هست فعالیت در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر سخت‌تر است اما حضور مردم امید بخش است.

وی ابراز امیدواری کرد تا سه هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌های کوچک و بزرگ فعلی فعال در انرژی‌های تجدیدپذیر به بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات علاوه بر ۱۲۰ مگاوات فعلی برسد.

صادق زاده با انتقاد از اجرایی نشدن قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اصلاح قیمت سوخت و یارانه‌ها که مانع توسعه جدی تجدیدپذیرها است، افزود: سایر شرایط برای این توسعه فراهم است.

معاون وزیر نیرو یکی دیگر از مزیت‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورمان را دسترسی راحت به مواد اولیه مورد نیاز بر شمرد و گفت: این مهم برگ برنده‌ای برای کشور است.

وی با تاکید بر اینکه جغرافیایی سیاسی انرژی امروزه با رشد سریع ۴۰ درصدی تجدیدپذیرها در جهان در حال تغییر است، دسترسی سریع و راحت کشورمان به منابع و مواد اولیه انرژی‌های تجدیدپذیر را نقطه قوتی برای ایران در این تغییر دانست.

صادق زاده گفت: در این میان موقعیت جغرافیایی کشور به گونه‌ای است که می‌تواند تبادل گسترده‌ای در منطقه با انرژی‌های تجدیدپذیر داشته باشد.

مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدید پذیر وبهره‌وری انرژی ایران گفت: می‌توان با ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر منابع و ذخایر نفت و گاز کشور را به گونه‌ای ارتقا داد که محصولات دارای ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنند.

وی قیمت حامل‌های انرژی را از عوامل مانع دانست و بر ضرورت اصلاح آنها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، صادق زاده از پرداخت همه حساب‌های برقی تولید کنندگان کوچک و بزرگ تجدیدپذیر خبر داد و گفت: با اصلاح مواد قانونی سرمایه گذاران بیشتری جذب این بخش خواهند شد.

https://zistonline.com/vdcdf90j.yt0fj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما