تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : 81684
زیست آنلاین: شهردار تهران گفت: 80 درصد آلودگی ‌های تهران منشأ سوخت‌ های فسیلی دارد که از این میزان ۴۰ درصد مربوط به خودروهای شخصی است و ۱۰ درصد به موتورهای کاربراتوری برمی‌گردد.
50 درصد آلودگی‌ های تهران مربوط به خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها است
به گزارش زیست آنلاین، پیروز حناچی شهردار تهران با بیان اینکه ما مبانی روشنی در خصوص مسائلمان نداریم و شاید ریشه مشکلاتمان همین ‌جاست گفت: در تهران دو مشکل عمده از نگاه مردم داریم. آلودگی هوا و ترافیک و این مسئله واقعیت دارد البته مسائل اقتصادی در رتبه اول قرار می گیرند اما آن دو مورد هم وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: 80 درصد آلودگی‌های تهران منشأ سوخت‌های فسیلی دارد. ۴۰ درصد از آلودگی به خودروهای شخصی برمی‌گردد. ۱۰ درصد مربوط به موتورهای کاربراتوری است و بعد از آن موارد دیگر.

حناچی افزود: حدود ۳۳ درصد از اتلاف انرژی طبق آخرین ممیزی انرژی در کشور در بخش خانگی و تجاری است و عمدتاً این بخش در شهرها است و با آمدن دستگاه‌های تهویه و تبریدی که در منازل عمومیت پیدا کرده اند این مقدار رو به افزایش است. این مسئله تبعات بسیاری برای شهر تهران دارد. علیرغم کارهای صورت گرفته هم برای تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر و هم در بخش مصرف بی‌رویه انرژی در کشور این تلاش ها کافی نبوده است.

وی اظهار کرد: در هفته گذشته باخبر شدیم برق از محل پسماند یا نیروگاه‌ هایی که توسط بخش خصوصی ایجاد شده تولید شده است که عمدتاً این کار از محل پسماند انرژی یا انرژی‌های تجدیدپذیر انجام پذیرفته و قرار است با قیمت واقعی یعنی حدوداً دو برابر قیمت فعلی خریداری شود. اگر این اتفاق بیفتد ما می‌توانیم امیدوار باشیم توسعه در این حوزه سرعت بگیرد.

 وی با بیان اینکه انرژی‌ های تجدیدپذیر از مزیت ‌های کشور ماست، گفت: ما باید از این مزیت استفاده کنیم. بخش عمده‌ای از کشور ما از تابش شدید خورشید برخوردار است که تقریباً دو برابر شدت تابش در برلین است. ما باید بر این مزیت سرمایه‌ گذاری کنیم. سیاست عمومی شهرداری تهران هم همین خواهد بود.

شهردار تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اصلی که وی در شهرداری تهران دنبال می‌کند ورود خودروهای برقی اعم از اتوبوس، تاکسی ‌ها و موتورهای برقی به سیستم حمل ‌و نقل کشور است که در این صورت تأثیر به سزایی در کاهش آلودگی شهر تهران خواهد داشت.

https://zistonline.com/vdcgt397.ak9q74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما