تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 81686
زیست آنلاین: هیدورالکتریک، یک واکنش شیمیایی که در دوره راهنمایی در مورد آن یاد گرفته اید می تواند به حل بحران انرژی کمک کند.
روش جدید تبدیل آب دریا به سوخت هیدروژنی
به گزارش زیست آنلاین، گذر یک جریان الکتریکی از درون آب، آن را به اکسیژن و هیدروژن تقسیم می کند و هیدروژن می تواند به عنوان یک منبع سوخت قابل اطمینان بدون انتشار کربن استفاده شود.

طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال PNAS، در گذشته روند تصفیه آب بسیار انرژی بر بود اما اکنون دانشمندان فهمیده اند که چگونه از فرآیندهای قبلی به طور کامل صرف نظر کنند و آب دریا را به هیدروژن قابل استفاده تبدیل کنند.

دانشمندان دانشگاه استنفورد و دانشگاه فن آوری شیمیایی پکن گفتند تولید سوخت هیدروژن از منابع آب شیرین باعث کاهش منابع آب شیرین می شود. این نظریه با توجه به تغییرات اقلیمی که منجر به وخیم شدن وضعیت خشکسالی در سراسر جهان شده است درست به نظر می رسد.

برای جدا کردن هیدروژن از آب و تبدیل آن به سوخت نیاز به محلول نمکی است که الکترودهای مخصوص به هیدرولیز در آن قرار بگیرند. انتخاب جنس پوشش الکترودها که در محلول آب نمکی واکنش ناپذیر باشند خود مسئله مهمی است. دانشمندان یک پوشش فلزی جدید برای الکترودهای مورد استفاده در آزمایش ایجاد کردند که به آنها اجازه می دهد در برابر واکنش شیمیایی که در آب نمکی رخ می دهد مقاومت کنند.

از آنجا که برای تقسیم آب به هیدروژن و اکسیژن، بار الکتریکی لازم است، دانشمندان سعی کردند دستگاه خود را تا حد ممکن سازگار با محیط زیست ساخته و از سلولهای خورشیدی استفاده کنند.

شیمیدان استنفورد، هونجی دای، گفت که این سیستم می تواند در زیر دریایی ها یا دنده های SCUBA استفاده شود. سلولهای سوخت هیدروژنی می توانند برای نیروگاههای مستغرق، زیردریایی ها و در سازه های زیر آب به کار گرفته شوند و اکسیژن حاصل از واکنش شیمیایی تجزیه آب  نیز می تواند برای تنفس استفاده گردد. اما این ایده ها هنوز عملی نشده است.

در حال حاضر، نیاز به هیدروژن هنوز نسبتاً محدود است زیرا اقتصاد به اصطلاح متکی بر هیدروژن هنوز کاملا جا نیفتاده است و در مراحل اولیه رشد خود قرار دارد.

https://zistonline.com/vdciqqav.t1azv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما