تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 81687
زیست آنلاین: کارشناسان هشدار دادند که تغییر اساسی سبک زندگی تنها راه مقابله با تغییرات اقلیمی است. اما تغییرات کوچک نمی تواند برای مبارزه با تغییرات اقلیمی کافی باشد.
تغییر اساسی سبک زندگی تنها راه مقابله با تغییرات اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، در گزارشی که روشها و چگونگی کاهش ردپای کربن انگلیس را توضیح میدهد و در اختیار کمیته تغییرات اقلیمی قرار گرفت است، آمده است که تنها تغییرات بزرگ در سبک زندگی می تواند به ما کمک کند تا به اهداف خود برسیم.

بنا بر این گزارش، این تغییرات هزینه بر نیستند و یا رفاه مردم را کاهش نمی دهند، اما با سرعت کافی اتفاق نمی افتند، مگر اینکه سیاست ها در ابتدا موانع تغییر در بازارها و انتخاب مصرف کننده را برطرف کند.

رژیم غذایی غذا در حال حاضر در کشورهای با درآمد بالا نظیر انگلیس سهم ۳۰ درصدی از ردپای کربن خانه ها را دارد.
این گزارش می‌گوید ما باید به سمت مصرف غذاهای کم کربن ، مخصوصا غذاهای گیاهی برویم.

تولید غذا از حیوانات نسبت به گیاهان منابع بیشتری مصرف می کند. گاوها نیز گاز متان تولید می کنند که یکی از گازهای گلخانه ای قدرتمند است.

گرمایش خانه ها گرمایش خانه ها بزرگترین چالش در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در انگلیس است. در حال حاضر سهم آن از ردپای کربن خانه ها ۲۱ درصد است و کاهش آن هزینه بر خواهد بود.

حمل و نقل سهم این قسمت در ردپای کربن ۳۴ درصد است. این گزارش پیشنهاد داده است که سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی مانند مترو و قطار با بلیط ارزان قیمت ببشتر صورت گیرد.
تشویق تولید کنندگان وسیله نقلیه الکتریکی برای تولید محصولات برقی و حرکت مردم به استفاده از خودروهای برقی از دیگر راه حل ها است

سفرهای هوایی سیاستگذاران باید بر روی ۱۵ درصد از جمعیتی که از ۷۰ درصد پرواز ها استفاده می کنند تمرکز کند.

یکی از ایده ها این است که افرادی که متناوباً سفر می کنند جریمه شوند چرا که قیمت های پرواز را برای کسانی که فقط سالیانه برای تعطیلات سال جدید به مسافرت می روند افزایش می دهند.

منبع : bbc

https://zistonline.com/vdcjameo.uqevozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما