تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81702
زیست آنلاین: یک مطالعه جدید ادعا کرده است که تأثیرات مخرب آلودگی هوا، احتمال ابتلا به سقط جنین را تا 50 درصد افزایش می دهد.
ارتباط مستقیم آلودگی هوا با سقط جنین
 

به گزارش زیست آنلاین، طبق مطالعات جدید انجام شده: "افزایش تاثیرات آلودگی هوا بر سلامت نوزادان اثبات شده است." محققان در پکن تحقیقاتی را برای بررسی اینکه آیا می توان ارتباطی بین آلودگی هوا و سقط جنین پیدا کرد یا خیر، انجام دادند.

این تحقیق که در ژورنال Nature Sustainability منتشر شده است، سوابق بیش از یک چهارم میلیون زن باردار را که بین سالهای 2009 تا 2017 در پایتخت چین زندگی می کردند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

محققان سوابق زنانی که در معرض آلاینده های هوا از جمله دی اکسید گوگرد و مونواکسید کربن قرار گرفته بودند را بررسی کردند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که وجود 10 میکروگرم بر متر مکعب دی اکسید گوگرد در هوا که منشا تولید آن نیروگاه ها و اگزوزهای وسیله نقلیه است، خطر سقط جنین را 41 درصد افزایش می دهد.

براساس این مطالعه، افزایش بیشتر آلاینده های هوا منجر به خطر 52 درصدی سقط جنین شده است. محققان همچنین ارتباط مستقیمی بین میزان مواد شیمیایی سمی موجود در هوا ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی و تعداد موارد "سقط جنین پنهان" مشاهده کردند. سقط جنین پنهان در زنان باردار با بروز علایم فوری همراه نیست.

پروفسور ژانگ، از دانشگاه پکن و نویسنده اصلی این تحقیق اظهار داشت: "این مطالعه به ما كمك كرد تا رابطه بین قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و اختلالات تولید مثل را کشف کنیم."

زنان باردار یا زنانی که قصد بارداری دارند، باید خود را از قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا محافظت کنند، نه فقط برای سلامتی خود بلکه برای سلامتی جنینشان. "

پروفسور ژانگ افزود: تحقیقات بیشتری لازم است تا دقیقاً متوجه شویم که چگونه آلودگی هوا بر جنین داخل رحم تأثیر می گذارد.

دکتر پاتریک اوبراین، مشاور زنان و متخصص سخنگوی کالج سلطنتی زنان و زایمان RCOG) ) گفت که این مطالعه "شواهد و مدارک رو به رشدی در رابطه با آلودگی هوا و تأثیر منفی بر سلامت نوزادان حتی قبل از تولد آنها را نشان می دهد. "

وی افزود: "قرار گرفتن در معرض برخی از آلودگی های هوا در زندگی روزمره اجتناب ناپذیر است و تحقیقات بیشتری در این زمینه در مورد تأثیرات آن در رشد جنین مورد نیاز است."

منبع : independent

https://zistonline.com/vdchiqn6.23nzvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما