تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 81710
زیست آنلاین: میلیون ها درخت در آلمان به دلیل گرمای ویرانگر در معرض خطر نابودی هستند.
وضعیت بحرانی جنگل های آلمان به دلیل گرما و خشکسالی
 

به گزارش زیست آنلاین، در دو سال گذشته، آلمان خشکسالی طولانی تابستان و افزایش دما را تجربه کرده است که هر دو عامل جنگل های این کشور را به خطر می اندازند.
سرنوشت بالقوه جنگل ها و میلیون ها درخت در آلمان حکایت از خطر تغییر وضعیت آب و هوا و تغییر الگوهای آب و هوایی در برابر تنوع زیستی دارد و این سؤال را ایجاد می کند که چگونه مسئولین و شهروندان باید از فضای سبز محلی خود محافظت کنند.

محققان مؤسسه اکوسیستم جنگلی Thenen دراین کشور گفتند که تنها در سال 2018 ، 110،000 هکتار از مناطق جنگلی در آلمان آسیب دیده و 33 میلیون متر مکعب چوب از بین رفته است.
ارزیابی اولیه برای سال 2019 حداقل همین میزان خسارت را نشان می دهد.

محققان و جنگلبانان آلمانی می گویند که این خسارت نتیجه گرمای زیاد و کمبود باران است که باعث خشک شدن درختان شده است. در برخی از گونه ها این خشک شدن توان مبارزه با آفت را از بین می برد.

در طی موج گرمائی که در ماه جولای به اروپا وارد شد، آلمان یکی از چندین کشوری بود که رکورد گرما در آن شکست و درجه حرارت تا 42.6 درجه سانتیگراد نیز در آن ثبت شد.

 تخمین زده می شود  که نزدیک به 50،000 درخت راش، که قدمتی بیش از یک قرن دارند، تحت تأثیر این گرما قرار گرفته اند.

وزیر کشاورزی آلمان می گوید هر درختی که از بین می رود، بازویی توانمند برای مبارزه با تغییرات اقلیمی است که نابود می شود. آلمان قصد دارد هزینه ای ۸۰۰ میلیون یورویی برای نجات درختان انجام دهد.

برای نسل های بعد، جنگل هایی که یک سوم کشور را در بر می گیرند، بخشی جدایی ناپذیر از میراث فرهنگی و هویت آلمان است.

منبع : nbcnews

https://zistonline.com/vdcgzu97.ak9qq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما