تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 81729
زیست آنلاین: گروه های مختلف داوطلب در زمینه محیط زیست، روز به روز افزایش یافته و این بدین معنی است که خود مردم بیش از پیش به فکر نجات محیط زیست افتاده اند و می خواهند خود برای حفظ آن تلاش کنند.
به گزارش زیست آنلاین، گروه های مختلف داوطلب در زمینه محیط زیست، روز به روز افزایش یافته و این بدین معنی است که خود مردم بیش از پیش به فکر نجات محیط زیست افتاده اند و می خواهند خود برای حفظ آن تلاش کنند. ما نیز در قرار سبز هفتگی خود تلاش خواهیم کرد تا با انتشار این فعالیت ها از آنها حمایت نماییم.

1-قرارسبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی دانش آموزان دبستان دخترانه سما شیروان در استان خراسان شمالی، به مناسبت اربعین و روز جهانی غذا با غذای بهداشتی و سالم پذیرایی شدند و برای نه گفتن به ظروف یکبار مصرف همه دانش آموزان از ظروف دائمی استفاده کردند.



۱_عدم استفاده دانش آموزان شیروانی از طروف یکبار مصرف

2-قرارسبز در شهر نجف آباد استان اصفهان تیم نجف آباد زیر نظر مجمع فعالان محیط زیست اصفهان برنامه محیط زیستی خود را در پارک کوهستان این شهر و با حضور نوجوانانی که دغدغه حفظ محیط زیست دارند‌ را برگزار کرد.



۲_ برگزاری برنامه محیط زیستی در نجف آباد

3-قرارسبز در شهر پلدختر استان لرستان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر با همکاری انجمن کوهنوردی و حامیان محیط زیست این شهر در ادامه آموزش جوامع محلی، کلاس آموزشی آشنایی با محیط زیست، حیات وحش و اهمیت آنها در اکوسیستمها و همچنین اثر آن بر زندگی انسانها را برای عشایر در مناطق تخت چان استان لرستان برگزار نمود.



‍ ۳_آموزش زیست محیطی جوامع عشایری پلدختر

4-قرارسبز در شهر سعدآباد استان بوشهر  به همت انجمن دوستداران طبیعت سعدآباد در استان بوشهر، آموزش های محیط زیستی و منابع طبیعی در مرکز پیش دبستانی سوگند این شهرستان، صورت گرفت. همچنین در این برنامه ۷ جلد کتاب زیست محیطی با عنوان های مختلف جهت آموزش مداوم دانش آموزان به مربی مرکز پیش دبستانی اهدا شد.



۴_ ادامه آموزش های محیط زیستی در مدارس سعدآباد

5-قرارسبز در شهر فیروزآباد استان فارس برنامه ۲۰۸ پاکسازان طبیعت فارس به فرهنگسازی و پاکسازی در تنگ خرقه، بازدید از آتشکده فیروز آباد و دریاچه تنگاب اختصاص داشت. تنگ خرقه دره‌اى سرسبز در شهرستان فيروزآباد می باشد که پوشش جنگلى زيبا، چشمه‌سارهاى فراوان و باغ‌هاى پرباری دارد و يکى از گردشگاه‌هاى ديدنى استان فارس به شمار میرود. بقعهٔ‌ امامزاده خرقه در اين دره به آن جنبهٔ زيارتگاهى نيز بخشيده است اما متاسفانه علاوه بر اینکه در حاشیه باغات زباله های بسیار زیادی وجود دارد، درست روبروی امام زاده  که از مناطق ارزنده فیروزاباد و استان فارس می باشد، با انبوهی از زباله روبرو خواهید شد که زیبنده این مکان مذهبی، تاریخی و گردشگری نمی باشد.



۵_ ۲۰۸مین برنامه پاکسازان طبیعت فارس برگزار شد

6-قرارسبز در شهر مسجدسلیمان استان خوزستان در برنامه پاکسازی مراسم کتل بندی اربعین حسینی که توسط اعضای انجمن همیاران محیط زیست در تپه شهدای گمنام مسجد سلیمان برگزار شد، تعدادی از کودکان همیارمحیط زیست این شهر به کمپین نه به ظروف یکبار مصرف پیوستند.



۶_ کودکان خوزستانی به کمپین نه به ظروف یکبار مصرف پیوستند

7-قرارسبز در شهر اقلید استان فارس جلسه مشترک انجمن همیاران آب شهرستان اقلید با مسئولان امور آبفا آباده و انجمن همیاران آب این شهر در استان فارس، با هدف تبادل تجربه و همفکری پیرامون فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب برگزار شد. در این جلسه ضمن تبادل نظر و هم فکری پیرامون اهداف مشترک، به مشکلات فراروی سمن ها به خصوص در زمینه فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب اشاره شد و بر لزوم همکاری مسئولان در این زمینه تاکید گردید.



۷_ جلسه فرهنگسازی مدیریت مصرف آب در آباده برگزار شد

8-قرارسبز در شهر اقلید استان فارس برنامه ۱۱۸ انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید به پاکسازی در چشمه رسول الله و گفتگوی محیط زیستی بین اعضای انجمن اختصاص داشت.

 چشمه رسول الله یکی از مناطق گردشگری سرسبز در شهرستان اقلید می باشد که به قدمگاه علی ابن موسی الرضا (ع) معروف است. انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید در این هفته حاشیه جاده ورودی این تفرجگاه زیبا را پاکسازی کرده و زباله های جمع آوری شده را در پایان برنامه به سایت زباله شهرداری منتقل کردند. در پایان این برنامه، اعضا دقایقی را به گفتگو در خصوص چالش های زیست محیطی شهرستان پرداختند.



۸_ چشمه رسول الله در استان فارس پاکسازی شد

9-قرارسبز در شهر بهبهان استان خوزستان گروه رفتگران طبیعت بهبهان در صد و شصت و هشتمین برنامه محیط زیستی خود و با هدف ساختن شهری بدون زباله به فرهنگسازی، پاکسازی و جمع آوری فیلتر سیگار و درب بطری در محل بلوار ارجان این شهر در استان خوزستان پرداخت‌.



۹_ بهبهانی ها همچنان به دنبال ساخت شهری بدون زباله هستند

10-قرارسبز در شهر مسجدسلیمان استان خوزستان  گام پنجم طرح "شهر سبز من" در مسجدسلیمان با مشارکت انجمن های محیط زیستی انجام گرفت. در این طرح که با هدف ایجاد فضاهای تنفسگاهی شهری و توسعه پوشش درختی و فضای سبز شهری در محلات کمتر برخوردارانجام گرفت حاشیه خیابان جنب پل سینا نهالکاری شد.

 در این برنامه که اعضای انجمن های دیده بان محیط زیست مسجدسلیمان، آوای طبیعت کارون و بانوان طبیعت دوست مشارکت داشتند، تاکید بر نگهداری و آبیاری نهال ها توسط اهالی و پیش بینی تامین و کود مورد نیاز درختان از جمله موارد در اجرای آن است.



۱۰- اجرای گام پنجم طرح "شهر سبز من" در مسجدسلیمان

11-قرارسبز در شهر رامهرمز استان خوزستان  جمعی از سمن های محیط زیستی خوزستان ضمن حضور در منطقه امامزاده بی بی تاج رامهرمز در حرکتی نمادین با ایجاد حلقه انسانی اطراف درختان قطع شده حمایت خود را جهت پیگیری موضوع اعلام نمودند.

این سمن ها با بیان این که موضوع قطع  ۱۲۰ اصله درخت غیر قابل پذیرش و به بهانه های واهی و سودجویی عده ای خاص صورت گرفته، این اقدام را محکوم و خواستار برخورد قانونی و قاطع با مسببان این موضوع شدند.



۱۱_ خوزستانی ها قطع درختان رامهرمز را محکوم کردند

12-قرارسبز استان گیلان انجمن بوم بانان گیل و دیلم شهرستان لاهیجان، برای چهارمین سال، در مراسم مذهبی پیاده روی اربعین (( نجف تا کربلا )) اقدام به پاکسازی و پخش ظروف جمع آوری زباله کردند.



۱۲_ اقدام محیط زیستی گیلانی ها در پیاده روی اربعین حسینی

13-قرارسبز در شهر تبریز استان آذربایجان شرقی به همت کانون سلامت محله کوجوار و با همکاری مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی ، ۵۵۰ دانش آموز تبریزی در مقطع ابتدایی، به مناسبت روز جهانی غذا با شعار «پرهیز از مصرف ظروف یکبار مصرف» در کارگاه آموزشی غذای سالم، شرکت نمودند.



۱۳_ آموزش دانش آموزان تبریزی جهت تولید زباله کمتر

14-قرارسبز در شهر نقده استان آذربایجان غربی نشست مشترک تشکلهای زیست محیطی پیشگام سولدوز و مسئول خدمات شهری شهرداری نقده، به منظور برنامه ریزی و اقدام برای کاهش زباله شهری و راههای کنترل و بازیافت آن، در استان آذربایجان غربی برگزار گردید.



۱۴_ فعالین محیط زیست نقده به دنبال کاهش زباله شهری

15-قرارسبز استان فارس  انجمن عاشقان طبیعت سروستان همراه با دیگر پاکبانان ایرانی و عراقی در مسیر پیاده روی اربعین (نجف تا کربلا) اقدام به جمع آوری زباله و ظروف یکبار مصرف کردند. آنها اعقاد دارند: اقدام به دل سوزی ما برای طبیعت، میزان فعالیت ماست.



۱۵_ پاکسازی مسیر پیاده روی اربعین توسط عاشقان طبیعت سروستان

16-قرار سبز در شهر نقده استان آذربایجان غربی برنامه آموزش روش تفکیک زباله در مبدأ به دانش آموزان، توسط کارشناسان تشکلهای زیست محیطی پیشگام سولدوز در شهرستان نقده استان آذربایجان غربی برگزار شد.



۱۶- آموزش تفکیک زباله به دانش آموزان نقده

17-قرارسبز در شهر تبریز استان آذربایجان شرقی به همت کانون سلامت محله کجوار ،برنامه ی «تکریم سالمندان» در محل تفرجگاه عینالی تبریزبا حضور جمع کثیری از این عزیزان برگزار شد. برنامه های شاد و متنوع، پیاده روی در محوطه و همچنین پخش کیسه های پارچه ای خرید بین حاضرین از جمله برنامه هایی اجرایی در این مراسم بود.



۱۷- پخش کیسه پارچه ای در شهر تبریز

18-قرارسبز در شهر مسجدسلیمان استان خوزستان دانش آموزان همیار محیط زیست مسجدسلیمان در استان خوزستان، برای نجات زمین از زباله در کمپین جمع آوری درب بطری شرکت کردند.



۱۸- دانش آموزان مسجدسلیمانی به دنبال نجات زمین از زباله

19-قرارسبز در تهران چالش گیاهخواری از سلسله نشستهای نوا به همت نشریه امرداد و خانه اندیشمندان علوم انسانی در تالار فردوسی برگزار شد. در این نشست که بزرگان و اندیشمندان حوزه های مختلف حضور داشتند گیاهخواری از دیدگان تندرستی انسان به بحث گذاشته شد.

ارتباط تغذیه و فرهنگ ایرانی و چالش چند هزارساله آن، جذب بهتر منابع حیوانی و احتمال سکته مغزی و ریزش مو و چربی و افسردگی در گیاهخواران، منافع گیاخواری بر سلامت انسان و محیط زیست، کشتار حیوانات بدون اینکه نیاز ضروری به آن داشته باشیم چرا که همه مواد لازم و ضروری در گیاهان وجود دارند و درمان بسیاری از بیماریها با تغذیه سالم طبیعی از جمله موارد مطرح شده در این نشست بودند.



۱۹- برگزاری چالش گیاهخواری در تالار فردوسی تهران

 احیا امر به معروف و نهی از منکر با نذر پاکسازی مسیر جاماندگان اربعین حسینی در اصفهان جمعیت جهادگران جوان سپاهان اربعین امسال با نذر زیست محیطی پاکسازی مسیر 23 کیلومتری پیاده روی در اصفهان با کمک جوانان جهادی خود چند صد کیلو ظروف یکبار مصرف را از مسیر پیاده روی بازیافت و در اختیار فرد نیازمندی جهت فروش قرار دادند.

هدف گذاری سال آینده گروه جهادگران جوانان سپاهان راه اندازی غرفه های بازیافت در نزدیکی هئیت ها و مراسمات مذهبی بزرگ در استان اصفهان برای گسترش فرهنگ پاکبانی از طبیعت و آموزش و فرهنگ سازی در حوزه بازیافت می باشد.









https://zistonline.com/vdcgyu97.ak9qx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سلام وقت بخیرتشکر از انتشار فعالیتهای محیط زیستی و منابع طبیعی تشکلها
به نام خدااز اینکه این هفته هم مثل همیشه در انعکاس اخبار تشکل های محیط زیستی کوشا بودید ، سپاسگزاریم. از طرف انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید از شما بزرگواران که در نشر فرهنگ زیست محیطی فعالیت دارید تشکر می کنیم