تاریخ انتشار :شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81733
زیست آنلاین: رئیس خزانه داری فرانسه روز گذشته گفت دولت های اهدا کننده، تعهد کردند 9.8 میلیارد دلار بودجه جدید به صندوق آب و هوای سبز بپردازند تا به کشورهای در حال توسعه برای مقابله با گرمایش زمین کمک کنند.
کمک 9.8 میلیارد دلاری به صندوق جهانی آب و هوا طبق تعهدات مالی جدید
به گزارش زیست آنلاین، "یانیک گلامارک" مدیر اجرایی صندوق گفت که این مبلغ کمک خوبی است، هرچند که گروه های زیست محیطی مانند آکسفام امیدوار بودند که در کنفرانس پاریس این مبلغ به 15 میلیارد دلار برسد.
رئیس خزانه داری فرانسه، "اودیل رنو باسو" گفت: "شماری از کشورهای اهدا کننده، از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان، آخرین مبلغ تعهدات خود را دو برابر کرده اند که به جبران عدم پایبندی ایالات متحده آمریکا به تعهدات خود کمک می کند. در حال حاضر آنچه اهمیت دارد تحکیم این تعهدات است تا این صندوق بتواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد."
 این صندوق در دور اول در سال 2015 پس از تعهد تامین مالی 10.3 میلیارد دلاری دولت ها عملیاتی شد. بعد از اعلام ایالات متحده آمریکا مبنی بر خروج از توافق نامه اقلیمی پاریس، این مبلغ به 8.3 میلیارد دلار کاهش یافت.
با این حال نوسانات ارزش دلار در برابر سایر ارزها این مقدار را به 7.2 میلیارد دلار کاهش داد که از این میزان 5.2 میلیارد دلار برای حمایت از 111 پروژه بوده است.
این پول برای کمک به تأمین مالی پروژه هایی اعم از مسکن سبز کم هزینه در پایتخت آلوده مغولستان، سیستم اتوبوس سریع السیر مصرف کننده متان در کراچی و احیای اکوسیستم های تهدیدکننده آب و هوا در نامیبیا هزینه شد.
صندوق اقلیم سبز که در کره جنوبی مستقر است، در کنار ارگان هایی مانند بانک جهانی یا با همکاری بانک های تجاری اقدام به تامین مالی می کند.
طبق گفته مدیران این صندوق، انگلیس در جدیدترین مرحله از تامین مالی، بیشترین مشارکت را داشته است و پس از این کشور، کشورهای فرانسه و آلمان قرار دارند.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcbfzbw.rhb8fpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما