تاریخ انتشار :شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81734
زیست آنلاین: بر اساس یک گزارش، نصب توربین های بادی در بهترین سایت های فراساحلی جهان، می تواند بیشتر از نیاز جهانی برق تولید کند.
مزارع بادی فراساحلی می توانند بیشتر از نیاز کل جهان برق تولید کنند
به گزارش زیست آنلاین، یک مطالعه دقیق در مورد سواحل جهان نشان داده است که مزارع بادی فراساحلی حتی اگر این مزارع  تنها در مناطق بادخیز و در آب های کم عمق در نزدیکی سواحل ساخته شوند، به تنهایی می توانند برق بیشتری نسبت به نیاز جهان تأمین کنند.
تجزیه و تحلیل انجام شده توسط آژانس بین المللی انرژی (IEA) نشان داد که اگر مزارع بادی در تمام سایت های قابل استفاده ساخته شوند که بیش از 60 کیلومتر (37 مایل) از ساحل فاصله نداشته باشند و جایی که آب های ساحلی عمیق تر از 60 متر نباشند، می توانند 36 هزار تراوات ساعت برق در سال تولید کنند.
این مقدار به راحتی می تواند نیاز برق فعلی جهان که 23 هزار تراوات ساعت برق است را برآورده کند.
"فاتح بیرول" مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی می گوید: "سهم مزارع بادی فراساحلی در حال حاضر تنها 0.3 درصد از تولید برق در جهان است. اما پتانسیل آن بسیار زیاد است"
این مطالعه پیش بینی می کند صنعت بادی فراساحلی در بیست سال آینده 15 برابر رشد خواهد کرد تا به عنوان یک صنعت 1 تریلیون دلاری ظاهر شود و ثابت خواهد کرد که انقلاب بزرگ انرژی بعدی خواهد بود.
این آژانس در اوایل هفته گذشته اعلام كرد كه منابع جهانی انرژی تجدیدپذیر سریعتر از حد انتظار رشد می یابند و می توانند در 5 سال آینده 50 درصد گسترش یابند كه این امر با شتاب بیشتر با انرژی خورشیدی انجام می شود.
طبق تخمین این آژانس، نسل بعدی توربین های شناور که قابلیت فعالیت در مناطق دورتر از ساحل را دارند می توانند در سال 2040 تا 11 برابر کل تقاضای برق جهان، برق پاک تولید کنند.
این گزارش همچنین پیش بینی می کند که ظرفیت مزارع بادی فراساحلی اتحادیه اروپا از 20 گیگاوات امروزی تا سال 2040 به 130 گیگاوات خواهد رسید و اگر تعهدات اقلیمی با جدیت دنبال شوند می تواند به 180 گیگاوات نیز برسد.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcc0mq4.2bqs18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما