تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 81742
زیست آنلاین: اولین تحلیل اثرات زیست محیطی جشنواره مونیخ، مقدار آلایندگی این جشنواره را نشان می دهد.
جشن اکتبر عامل انتشار مقدار زیادی گاز گلخانه ای است
به گزارش زیست آنلاین، میلیون ها نفر در اواخر اکتبر در شهر مونیخ جمع می شوند تا در فستیوال اکتبر این شهر شرکت کنند. در این بین دانشمندان حوزه محیط زیست اولین تجزیه و تحلیل انتشار گازهای متان را از این مهمانی 16 روزه منتشر کرده اند.

محققان دانشگاه فنی مونیخ در سال گذشته اندازه گیری هایی را در اطراف محل برگزاری این جشنواره انجام دادند. این اندازه گیری ها نشان داد كه این رویداد تقریباً 1500 كیلوگرم متان منتشر کرده است که 10 برابر بیشتر از متان تولید شده در بوستون و ماساچوست در مدت مشابه است.
به دلیل افزایش مقدار متان در شهر مونیخ در مدت برگزاری این فستیوال، "جیا چن" و همکارانش تصمیم گرفتند تا این رویداد بزرگ را رصد کنند تا ببینند که آیا جشنواره های بزرگ نقش اساسی در انتشار گازهای گلخانه ای دارد یا نه.
در کمال تعجب چن مشاهد کرد که در جشنواره سال 2018، به ازای هر متر مربع، 6.7 میکروگرم متان در ثانیه منتشر شده است.
این محققان می گویند بیشترین مقدار انتشار متان در جشن اکتبر، مربوط به نشت و احتراق ناقص در وسایل آشپزی و گرمایشی است. نکته قابل توجه این است که 10 درصد از متان منتشر شده در این جشن، حاصل از باد شکم و باد گلوی شرکت کنندگان در این جشن است. 

سالانه بیش از شش میلیون نفر در جشن اکتبر شرکت می کنند و در این مدت بیش از 7 میلیون لیتر آبجو، 10 هزار لیتر مشروب، نیم میلیون مرغ و 250 هزار سوسیس مصرف می شود.


چن معتقد است كه این مطالعات می تواند به برگزار كنندگان جشنواره ها كمك كند تا سیاست های مناسبی را برای كاهش میزان انتشار متان اتخاذ کنند. این مطالعه نشان می دهد که انتشار متان در جشنواره های بزرگ به اندازه کافی زیاد است تا به عنوان منابع گازهای گلخانه ای محلی در نظر گرفته شوند.
پس از دی اکسید کربن، متان دومین گاز گلخانه ای شایع است که توسط فعالیت های انسانی منتشر می شود. گرچه عمر این گاز کوتاه است، اما در گرم کردن جو اثر بیشتری از دی اکسید کربن دارد و سهمی حدود 20 درصد از گرمایش جهانی به دلیل انتشار انسانی گازهای گلخانه ای از سال 1750 را دارد.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcb5zbw.rhb8apiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما