تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 81746
زیست آنلاین: آیا ‌باید از ضریب هوش بالا برخوردار بود تا از گوشتخواری پرهیز کرد؟ با نگاهی اجمالی به نام تعداد اندکی از مشاهیر گیاهخوار، این فکر به ذهن انسان خود به خود راه می‌یابد.
مشاهیر گیاهخوار جهان چه کسانی هستند
به گزارش زیست آنلاین، آلبرت اینشتاین در واپسین سال‌های زندگی تازه به رژیم گیاهخواری روی می‌آورد که گویای عذاب وجدانیست که در طول حیاتش، به خاطر خوردن گوشت حیوانات، با خود داشت. او حتی در یکی از نامه‌های خود نوشته بود: «به نظر من انسان برای بلعیدن گوشت حیوانات به دنیا نیامده است.»



الکساندر فون هومبولت یکی از نامدارترین پژوهشگران در تاریخ علوم طبیعی محسوب می‌شود. او نه تنها به سبب احترام به حیوانات از خوردن گوشت آنان پرهیز می‌کرد، بلکه از منظر اکولوژی نیز با آن موافق نبود. وی با تامل در یاداشت‌هایش نوشته بود: «در جایی که یک شکارچی زندگی می‌کند، می‌توانند ۱۰ چوپان، ۱۰۰ کشاورز و هزاران باغبان زندگی کنند.» 



تولستوی که در میان نویسندگان روسیه به "تیتان" اسطوره یونانی معروف بود، اواخرعمرش به کلی زندگی‌اش را تغییر داد، با ترک سیگار، نخوردن گوشت و ننوشیدن مشروبات الکلی. روزی عمه تولستوی به ملاقاتش آمد. او یک مرغ زنده را با چاقو در سینی جلوی عمه‌اش گذاشت و گفت: «تو مرغ میخواهی؟ این هم مرغ. ما همه چیز را آماده کرده‌ا‌یم، کافیست خودت دست به کار شوی.» 


 

 

گوته که به سلامت جسم و جانش اهمیت می‌داد، از خوردن فرآورده‌های دامی به شدت پرهیز می‌کرد. او باور داشت گیاهخواری قدرت تفکر انسان را تقویت می‌کند. یوهان ولفگانگ فون گوته به انسان‌هایی که آزارشان به حیوانات می‌رسید، اعتمادی نداشت.


 

به سختی میتوان حوزهای را یافت که نبوغ لئوناردو داوینچی‌ در آن به نمایش گذاشته نشده باشد. لئوناردو دواینچی هنرمند، آرشیتکت، دانشمند، کاشف و فیلسوفی بود که با پیشگویی‌هایش به آیندگان هشدار میداد. در یکی از نوشته‌هایش آمده است: «زمانی می‌رسد که انسان‌هایی هم‌چون من به حیوان‌کشها با همان چشمانی می‌نگرند که به انسان‌کشها 
می‌نگریستند.»/ساحت زیست



https://zistonline.com/vdcfvedc.w6dyjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما