تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 81751
احزاب مختلف از جمله حزب کارگر، برنامه هایی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ارائه داده اند اما شهروندان عادی باید از تغییرات سبک زندگی و هزینه هایی که با آن روبرو هستند مطلع شوند.
انتشار جهانی گازهای گلخانه ای و برنامه احزاب سیاسی انگلستان
به گزارش زیست آنلاین، "جفری هاموند"، استاد بازنشتسه دانشکده مکانیک دانشگاه بث می گوید از جاه طلبی در برنامه های جدید حزب کارگر برای دستیابی به انتشار خالص صفر گازهای گلخانه ای استقبال می شود. اما تغییرات آب و هوایی یک پدیده جهانی است و انگلیس تنها 1٪ از گازهای گلخانه ای سالانه جهان را تولید می کند. این در حالی است که چین 22 درصد، ابالات متحده 13 درصد، کشورهای اتحادیه اروپا، 7 درصد و هند 7 درصد گازهای گلخانه ای در جهان را تولید می کنند.
برای اطمینان از ثبات میانگین دمای جهانی در 1.5 تا 2 درجه سلسیوس و جلوگیری از تغییرات اقلیمی در این قرن، کشورهای با آمار بالای انتشار، باید به طور قابل توجهی انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند.
مطالعه گروه کارشناسی مستقل دولت انگلستان (کمیته تغییرات آب و هوایی) نشان داده است که دستیابی به هدف انتشار خالص صفر تا سال 2050 نیاز به تغییرات اساسی در شیوه زندگی دارد. هزینه نهایی بسیاری از گزینه های کم کربن، برای ساختمان ها، حمل و نقل، تولید مواد غذایی و تولید برق به طور نامتناسب روی دوش دهک پایین جامعه خواهد افتاد.
بنابراین فعالان اقلیمی یا احزاب سیاسی که آرزو می کنند انگلیس رهبری در این زمینه را به دست بگیرد و تاریخ دستیابی به انتشار خالص صفر را  سال 2050 را معرفی کرده اند، باید هزینه های اجرای این طرح و منابع در نظر گفته شده برای آن را برای شهروندان عادی روشن کنند.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcb8zbw.rhb8spiuur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما