تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81760
صنایع جهان مانند کارخانه ها فولاد، پالایشگاه ها و صنایع شیمیایی عامل انتشار 30 درصد از گازهای گلخانه ای جهان هستند. بیشتر مردم این گازها را یک آلودگی می بینند. اما شرکت LanzaTech آن را یک فرصت در نظر می گیرد.
تبدیل گازهای گلخانه ای به سوخت

به گزارش زیست آنلاین، این شرکت استارتاپی یک روش برای تبدیل گازها به اتانول پیدا کرده است. اتانول یک سوخت تجدیدپذیر است که در آمریکا در گازوئیل استفاده می شود.
"جنیفر هولمگرن" مدیر LanzaTech می گوید: به جای اینکه اجازه بدهیم گازهای کربن از محیط کارخانه خارج شوند، آن ها را به دام انداخته و در یک راکتور زیستی قرار می دهیم تا تخمیر شوند و اتانول تولید کنند.
کلید این فرایند یک نوع باکتری است که بطور خاص برای تخمیر توسعه داده شده است. این باکتری ها بجای تغذیه از شکر یا ذرت، از این گاز تغذیه کرده و اتانول تولید می کنند. 
سال گذشته این شرکت اولین سیستم خود را در یک کارخانه فولاد در چین نصب کرد. این شرکت می گوید بازیافت کربن به حدی بوده است که 9 میلیون تن اتانول تولید شده است که می تواند با سوخت های جت ترکیب شده و در پروازهای تجاری مورد استفاده قرار بگیرد.


در اکتبر 2018 یک پرواز تجاری از اورلاندو به گاتویک در انگلیس، از سوخت حاصل از این تکنولوژی استفاده کرد.
در حال حاضر شرکت LanzaTech، که طی 14 سال گذشته بیش از 250 میلیون دلار از طریق سرمایه گذار ها جذب کرده است، در حال گسترش این سیستم به صنایع دیگر است و درحال توسعه یک نوع باکتری جدید است که می تواند اجزاء اقلامی مانند نایلون، لاستیک و پلاستیک را تولید کند.
این نکته قابل ذکر است که این تکنولوژی هنوز فاصله بسیار زیادی تا تجاری شدن دارد. در حال حاضر هزینه نصب آن 55 میلیون دلار است. این درحالی است که مدیر این شرکت معتقد است ظرف 3 تا 5 سال این هزینه کرد جبران خواهد شد چرا که شرکت ها، اتانول که یک محصول تجاری است تولید می کنند.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcbgzbw.rhb80piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما