تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 81766
زیست آنلاین: آرژانتین تعریف خود از زباله را تغییر داده است. این تعریف جدید به این کشور اجازه می دهد میلیون ها تن پسماند پلاستیکی را از آمریکا وارد کند.
آرژانتین قربانی پسماندهای پلاستیکی
به گزارش زیست آنلاین، رئیس جمهور این کشور، مائوریسیو مکری، در ماه آگوست دستورداد طبقه بندی برخی از مواد تغییر کند تا بازیافت به عنوان کالا و نه زباله انجام شود. 

گروه های اجتماعی و زیست محیطی می گویند این حکم غیرقانونی است و گرایش جهانی به سمت کنترل بر واردات زباله است.

آنها نگران هستند که این نخستین قدمی باشد که باعث می شود پسماند پلاستیکی کشورهای توسعه یافته که چین در اواخر سال ۲۰۱۷ از واردات آن ها جلوگیری کرد، به سمت این کشور سرازیر شوند.

جیم پاکت، مدیر اجرایی شبکه بازل، که با صادرات زباله های سمی از جوامع صنعتی به کشورهای در حال توسعه مبارزه میکند گفت: آنها می خواهند به کشوری ایثارگر تبدیل شوند که سایر جهان بتواند زباله های خود را به این کشور ارسال کند و آنها می توانند از آن سود ببرند. "

بیش از 180 کشور عضو کنوانسیون بازل هستند، که تجارت بین المللی زباله ها را راهبری می کنند. لازم به ذکر است ایالت متحده آمریکا جزوه این کنوانسیون نیست.

براساس اصلاحیه اخیر که توسط نروژ پیشنهاد شد، كشورهای توسعه یافته بدون دریافت رضایت صریح و اطمینان از مدیریت مناسب پسماندها در کشورهای در حال توسعه قادر به صادرات زباله های پلاستیكی با كیفیت پایین به کشورهای در حال توسعه نخواهند بود.

این اصلاحات با هدف اطمینان از این است که كشورهایی مانند آمریكا که عضو این کنوانسیون نیستند نیز هنگام ارسال پسمانده های  پلاستیكی به كشورهای فقیر از قوانین كنوانسیون بازل پیروی کنند.

پاکت گفت که در مذاکرات اخیر، آرژانتین و ایالات متحده هر دو با صراحت مخالف اصلاحات پیسنهادی نروژ برای کنترل های سختگیرانه روی پلاستیک های غیرقابل بازیافت هستند و وی نگران این است که آرژانتین واردات پسماندهای پلاستیکی از آمریکا را آغاز کند.

تصور می شود که آرژانتین می تواند خلا ناشی از تصمیم چین برای متوقف کردن واردات همه پسماندهای پلاستیکی از ایالات متحده ، انگلیس و اروپا را پر کند.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdch-qn6.23nz-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما