تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 81773
زیست آنلاین: سی هزار نفر در سراسر انگلیس به طور تصادفی انتخاب شده اند تا در مجمع شهروندان که پیرامون وضعیت اضطراری آب و هوا است و توسط نمایندگان مجلس برگزار می شود شرکت کنند.
هزاران بریتانیایی به مجمع شهروندان بحران آب و هوا دعوت شدند
به گزارش زیست آنلاین، قرار است دعوت نامه ها به مجمع که به مدت چهار هفته از ژانویه تا اواسط مارس در بیرمنگام برگزار می شود از چهارشنبه هفته آینده ارسال خواهند شد.

از شرکت کنندگان در این مجمع خواسته خواهد شد تا در مورد چگونگی واکنش انگلستان به شرایط اضطراری آب و هوا و سیاستی که برای رسیدن به هدف انتشار کربن خالص صفر تا سال 2050 باید اتخاذ کنند، بحث و تبادل نظر کنند.

این ابتکار مربوط به شش کمیته منتخب نمایندگان مجلس است، که موفق شده اند قبل از انحلال مجلس برای انتخابات، مجوز دعوت نامه ها را اخذ کنند. بنابراین دولت بعدی گزارشی کامل از نتیجه دریافت خواهد کرد.

مجامع شهروندی در سایر کشورها برای پاسخگویی به مسائل ملی پیچیده و عاطفی، مانند سقط جنین در ایرلند، مورد استفاده قرار گرفته اند و برخی نیز به عنوان راه حلی برای Brexit از آنها حمایت می کنند.

"ریچل ریوز"، رئیس کمیته استراتژی تجارت، انرژی و صنعتی گفت: اتخاذ هدف کربن خالص صفر یک نقطه عطف مهم برای انگلستان بود و این نشان دهنده حمایت جدی از احزاب بین المللی برای اقدام در مورد تغییرات اقلیمی است. اکنون باید یک نقشه راه روشن مشخص کنیم و پیدا کردن راه حل هایی که عادلانه باشد و از پشتیبانی عمومی برخوردار باشد بسیار مهم است. مجلس برای رسیدگی به مسئله تغییرات آب و هوا باید با مردم و با دولت همکاری کند.

هزینه مجمع اقلیمی انگلستان حدود 520،000 پوند برآورد شده است. مبلغ 120،000 آن توسط مجلس عوام و مابقی نیز توسط دو بنیاد بشردوستانه " اسمی فربایر" و "اقلیم اروپا" تامین خواهد شد.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcfmedc.w6dyeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما