تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81775
زیست آنلاین: گروه های داوطلبانه و محیط زیستی به دلیل علاقه خود نسبت به محیط زیست و جهت حفظ و نگهداری آن، رفته رفته فعالیت های را گسترش داده و برای فرهنگسازی روش های جدید و خوبی را بدست آورده اند. آنها تلاش می کنند هرچند با دست خالی اما خود تا جایی که توان دارند برای نجات محیط زیست اقدامات لازم را انجام دهند.
قرارسبز در هفته دوم آبان ۱۳۹۸
به گزارش زیست آنلاین، گروه های داوطلبانه و محیط زیستی به دلیل علاقه خود نسبت به محیط زیست و جهت حفظ و نگهداری آن، رفته رفته فعالیت های را گسترش داده و برای فرهنگسازی روش های جدید و خوبی را بدست آورده اند. آنها تلاش می کنند هرچند با دست خالی اما خود تا جایی که توان دارند برای نجات محیط زیست اقدامات لازم را انجام دهند. و ما نیز به همین دلیل با انتشار این فعالیت ها در قرار سبز هفتگی حمایت خود را از آنها اعلام میداریم.

۱- همزیستی نخلستان و درخت مرکبات در خاوران استان فارس برنامه ۲۰۹ پاکسازان طبیعت فارس، با همکاری و مشارکت موسسه هنر آفرینان و فرهیختگان جوان خاوران، اختصاص به فرهنگسازی، پاکسازی و همچنین بازدید از کوچه باغهای زیبا و بکر خاوران، قنات شیخ احمدی و  آشنایی با نحوه برداشت خرما تهیه رب انار و همچنین بازدید از بزرگترین گلخانه پرورش کاکتوس در جنوب ایران داشت.

وجود درختان گرمسیری چون نخل در کنار درختان سردسیری همچون گردو، سیب و انار به‌نوبه خود می‌تواند نشان دهد که خاوران از چه مزیت‌های آب و هوایی منحصر به‌ فردی بهره می‌برد. گفتنی است که در پایان، زباله های جمع آوری شده در این برنامه به ایستگاه مخصوص جمع آوری زباله منتقل شد.



 قرارسبز در شهر شیراز استان فارس

۲- تشکیل کمپین " جمعه ها برای آینده " در اصفهان مجمع فعالان محیط زیست اصفهان با همکاری اعضای خود که بیشتر دانش آموزان و دانشجویانی هستند که حفظ محیط زیست و  زمین برایشان در درجه اول زندگیشان قرار دارد،

 اقدام به راه اندازی کمپین جمعه ها برای آینده کرده است. آنها در این هفته با حضور در کوه صفه اصفهان، توضیحاتی در خصوص تغییرات اقلیمی و اثرات آن برای آیندگان را در بین حاضرین ارائه کردند. لازم به ذکر است این کمپین در حال حاضر توسط تعداد زیادی از کشورهای جهان در حال برگزاری میباشد.



قرارسبز در اصفهان

۳- کلوت های دلوار در استان بوشهر پاکسازی شد بازدید و پاکسازی از کلوت های شهر دلوار استان بوشهر توسط انجمن زیست محیطی دوستداران طبیعت سعدآباد و با حضور گردشگران در این منطقه برگزار شد.



قرارسبز در شهر دلوار استان بوشهر

۴- جمعی از اعضا تشکل جهان نما با مدیریت آموزش و پرورش کردکوی دیدار کردند در این نشست ابتدا حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات خود در حوزه آموزش های محیط زیستی در مدارس پرداختند که از مهمترین موارد بیان شده میتوان به: لزوم فراگیرشدن فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان و معلمان و کادر آموزشی مدارس، اختصاص ساعات آموزشی خاص به مباحث محیط زیست و منابع طبیعی، استفاده از مباحث محیط زیستی در طرح سوالات، لزوم استفاده از روش های نوین آموزشی، نظافت مشارکتی محیط مدرسه توسط دانش آموزان و انجام تفکیک زباله در کلیه مدارس اشاره کرد.



قرارسبز در شهر کردکوی استان گلستان

۵- رهاسازی پرندگان در بهبهان تعدادی از جوانان بهبهانی علاقه مند به محیط زیست ۱۷ عدد کبک را با هدف فرهنگسازی  و جلوگیری از شکار پرندگان، در طبیعت منطقه پشکر این شهرستان در استان خوزستان، رها سازی کردند.

قرارسبز در شهر بهبهان استان خوزستان

قرارسبز در شهر بهبهان استان خوزستان

۶- برگزاری کلاس آموزش زیست محیطی در بخش معمولان استان لرستان به همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر کلاس آموزشی زیست محیطی برای اهالی روستای مرغ محسن و سایر روستاهای اطراف بخش معمولان برگزار شد. در این کارگاه که مورد استقبال اهالی منطقه قرار گرفت بود و اقشار مختلفی از جمله کودکان، نوجوانان و زنان خانه دار حضور داشتند، مطالبی همچون محیط زیست، اهمیت آن، حیات وحش، پسماند و مضرات سوزاندن کاه و کلش بیان شد.



قرارسبز در شهر پلدختر استان لرستان

۷- آبخوانداری سنتی با مزیتهای بیشتر در شهر نقده در شهرستان نقده استان آذربایجان غربی و با همکاری دانش آموزان و آموزگاران مدرسه روستای بگیم قلعه، دستگاه های اجرایی ذیربط، تشکلهای زیست محیطی پیشگام سولدوز، اصحاب رسانه و جوامع محلی منطقه، یک عدد سیل بند با مصالح بازیافتی احداث گردید.

قرارسبز در شهر نقده استان آذربایجان غربی

قرار سبز در شهر نقده استان آذربایجان غربی

۸- پاکبانان شیروانی به صدمین برنامه خود رسیدند صدمین همایش گروه طنین پاکبانان شیروان با حضور حداکثری همیاران، شهروندان و مسئولین این شهر در استان خراسان شمالی برگزار شد. در این برنامه پس از پاکسازی مسیر میدان انقلاب تا مجتمع فرهنگی هنری غدیر، جشنی به مناسبت صدمین همایش برگزار شده و از همیاران فعال در این گروه تقدیر شد.



قرارسبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی

۹- کتابچه ۱۰۱ اقدام عملی در مبارزه با تغییر اقلیم در کرمان منتشر شد انجمن حامیان محیط زیست زرند استان کرمان به مناسبت روز جهانی مبارزه با تغییرات اقلیمی، ترجمه کتابی تحت عنوان "۱۰۱ اقدام عملی در مبارزه با تغییر اقلیم" را منتشر کرد. لازم به ذکر است ترجمه این کتاب توسط عضو هیات علمی دانشگاه جیرفت و عضو شورای مرکزی هماهنگی انجمن حامیان محیط زیست زرند انجام گرفته است.



قرار سبز در شهر زرند استان کرمان

۱۰- ویژه برنامه بهبهانی ها در سالروز شهادت امام رضا (ع) گروه رفتگران طبیعت بهبهان در سالروز شهادت امام مهربانی ها امام رضا (ع) مسیر پیاده روی از میدان سیمان تا قدمگاه امام رضا (ع) در این شهرستان را پاکسازی کردند.



قرارسبز در شهر بهبهان استان خوزستان

۱۱- روز جهانی مبارزه با تغییرات اقلیم در زرند جمعی از گروه حامیان محیط زیست زرند استان کرمان به مناسبت روز جهانی مبارزه با تغییرات اقلیم، در منطقه گتکوئیه این شهرستان کوهپیمایی کردند.

قرار سبز در زرند

قرار سبز در زرند استان کرمان

۱۲- پارک فرهنگسرای بهبهان پاکسازی شد  

گروه رفتگران طبیعت بهبهان در صد و شصت و نهمین برنامه خود و با هدف رسیدن به شهر بدون زباله، اقدام به فرهنگسازی ، پاکسازی و جمع آوری فیلتر سیگار و درب بطری در پارک فرهنگسرا این شهرستان در استان خوزستان کرد.

 



 

قرارسبز در شهر بهبهان استان خوزستان

۱۳- اجرای گام هفتم طرح "شهر سبز من"  در مسجدسلیمان گام هفتم طرح "شهر سبز من  در مسجد سلیمان استان خوزستان انجام گرفت. در این طرح با مشارکت انجمن های دیده بان دوستداران محیط زیست، دوستداران آوای طبیعت کارون و بانوان طبیعت و با حضور جمعی از دوستداران طبیعت و محیط زیست، محدوده منازل سد و نیروگاه در منطقه هوانیروز نهالکاری شد.

تاکید بر نگهداری و آبیاری نهال ها توسط اهالی، پیش بینی تامین و کود مورد نیاز درختان و  قدردانی از دانش آموزان فعال در جریان برنامه از دیگر بخش های این طرح بود.



قرارسبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان

۱۴- پویش ورزش پاک، ورزشگاه پاک همچنان در مسجدسلیمان ادامه دارد در این برنامه که با مشارکت انجمن های دیده بان دوستداران محیط زیست و دوستداران آوای طبیعت کارون برگزار شد، سکوهای ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان در استان خوزستان با همراهی هواداران فوتبال پاکسازی گردید. این برنامه در خاتمه دیدار نفت مسجدسلیمان و فولاد خوزستان انجام گرفت.



قرارسبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان

۱۵- فعالان محیط زیست نقده به دنبال کنترل زباله شهری و بازیافت آن در مبدأ نشست مشترک کارگروه پسماند تشکلهای زیست محیطی پیشگام سولدوز با مسئول خدمات شهری نقده و مدیریت دستگاه هوشمند مجهز به بازیافت کارت  rvm، بمنظور جلب همکاری شهروندان برای کنترل زباله شهری و بازیافت آن از مبدأ دراین شهرستان برگزار شد. این اولین مرکز بازیافت تأسیس شده درسطح آذربایجان غربی و منطقه می باشد.



 

فعالان محیط زیست نقده به دنبال کنترل زباله شهری و بازیافت آن در مبدأ

16 - برگزاری دوره آموزشی آشنایی با محیط زیست در مسجد سلیمان انجمن همیاران محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان به مناسبت هفته تربیت بدنی دوره آموزشی آشنایی با محیط زیست ویژه ورزشکاران ژیمناستیک کار را در مجموعه ورزشی شهید آذری این شهر در استان خوزستان برگزار کرد.
در این دوره آموزشی که با هدف آشنایی ورزشکاران با اهمیت حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی برگزار گردید، مطالبی چون نحوه کاشت بذر مرکبات و درختان بومی به منظور ترویج فضای سبز، عوارض استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و کیسههای پلاستیکی، فواید و نقش فضای سبز و نقش جنگلها در زندگی انسان، اهمیت تفکیک پسماندها و کاهش پسماند تولیدی آموزش داده شد.



قرارسبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان

https://zistonline.com/vdchmqn6.23nzqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

درود و سپاس از شما بابت حمایت و انعکاس فعالیتهای تشکلهای زیستی کشور