تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81776
زیست آنلاین: در آفریقای جنوبی، بطری های پلاستیکی شیر جهت استفاده در ساخت جاده ها بازیافت می شوند.
استفاده از بطری های پلاستیکی برای ساخت جاده
به گزارش زیست آنلاین، این اقدام با امید کمک به مقابله این کشور با تغییرات اقلیمی و افزایش کیفیت جاده ها انجام می شود.
 
بر اساس اعلام اداره جاده ای آفریقای جنوبی کیفیت بد جاده ها، ضمن آسیب به سیستم حمل و نقل، سالانه حدود ۳.۴ میلیارد دلار هزینه برای تعمیرات وسایل نقلیه و رسیدگی به مصدومان در پی دارد. 

در ماه آگوست، Shisalanga Construction اولین شرکت در آفریقای جنوبی بود که بخشی از جاده سواحل شرقی، در استان KwaZulu-Natal  را با استفاده از این تکنولوژی احداث کرد.

هم اکنون روسازی بیش از 400 متر از جاده ای در کلیفدال در حومه دوربان، با استفاده از آسفالت ساخته شده از تقریبا 40،000 بطری پلاستیکی شیر بازیافت شده، انجام شده است.

این شرکت، از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) استفاده می کند. پلاستیکی ضخیم که به طور معمول برای بطری های شیر استفاده می شود.

یک کارخانه بازیافت محلی این پلاستیک ها را به گلوله های ریزی تبدیل می کند که تا 190 درجه سانتیگراد و تا زمانی که حل شده و با مواد افزودنی مخلوط شوند، حرارت داده می شوند.

آنها شش درصد از بیندر آسفالت را با این ماده جایگزین می کنند. بنابراین هر تن قیر آسفالت حاوی تقریباً 118 تا 128 بطری است.

شرکت Shisalanga می گوید نسبت به روش سنتی، این روش گازهای سمی کمتری تولید می کند و این آسفالت دوام و مقاومت بیشتری در برابر آب نسبت به آسفالت معمولی دارد، به طوری که می تواند دمای ۷۰ درجه بالای صفر و ۲۲ درجه زیر صفر را تحمل کند.

هزینه اجرای این نوع آسفالت تفاوت چندانی با روش مرسوم ندارد اما به دلیل طول عمر بالاتر نسبت به آسفالت عادی، در دراز مدت از نظر اقتصادی صرفه جویی به همراه خواهد داشت.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdciqyav.t1azy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما