تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81792
زیست آنلاین: گروه اعتراض سازگار با محیط زیست، شورش علیه انقراض، هفته گذشته برنده دعوی حقوقی علیه پلیس شهر لندن در مورد اعمال ممنوعیت در سطح شهر علیه تظاهرات های این گروه در ماه گذشته شد.
ممنوعیت اعتراضات اقلیمی در لندن لغو شد
به گزارش زیست آنلاین، دادگاه عالی در لندن طی حكمی اعلام کرد كه ممنوعیت پلیس برای اعتراضات كه از 14 تا 18 اكتبر صادر شده است غیرقانونی است. تصمیمی كه باعث خوشحالی و امیدواری معترضان شد.
"توبیاس گارنت"، وکیل حقوق بشر که نماینده شورش علیه انقراض است در میان تشویق هواداران در بیرون دادگاه گفت: "این یک پیروزی است. این برخورد، یک استفاده غیرقانونی از اختیارات پلیس و نقض حقوق ما در اعتراضات بود و ما بسیار خوشحالیم که دادگاه امروز به نفع ما رای داده است."
شورش علیه انقراض با نام اختصاری XR، در 7 اکتبر مجموعه ای از اعتراضات را در سراسر جهان آغاز کرد که بیش از 1800 نفر فقط در لندن در آن حضور داشتند.
این گروه از نافرمانی مدنی غیر خشونت آمیز، از جمله بازداشت های عمدی، برای جلب توجه به وضعیت بد محیط زیست که در اثر تغییرات اقلیمی بوجود آمده است، استفاده می کند.
شورش علیه انقراض از دولت ها می خواهد که در مورد تغییرات اقلیمی حقیقت را بگویند، اطمینان حاصل كنند هدف انتشار خالص صفر تا سال 2025 حاصل می شود و یک مجمع شهروندی را برای اطلاع از چگونکی حرکت به سمت این هدف تاسیس کنند. طبق گفته این گروه، بیش از 400 نفر در زمان ممنوعیت پلیس برای اعتراضات، دستگیر شده اند.
"گارنت" در بیانیه ای گفت: "ما بجای هدر دادن وقت و پول کسانی که به دنبال ساکت کردن و مجرم شناختن کسانی هستند که فقط می خواهند توجه آن ها را به بحران زیست محیطی جلب کنند، از دولت می خواهیم که اکنون برای مقابله با بزرگترین تهدید سیاره ما اقدام مناسبی انجام دهد."
وی پس از حکم دادگاه این را هم اضافه کرد که افرادی که در هنگام ممنوعیت غیر قانونی اعتراضات توسط پلیس دستگیر شده اند، اکنون می توانند از پلیس به جرم حبس غیرقانونی شکایت کنند و تیم پشتسبانی حقوقی XR به آن ها مشاوره خواهد داد.

منبع: nbcnews

https://zistonline.com/vdcgxu97.ak9qy4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما