تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81794
زیست آنلاین: دانشمندان قصد دارند برای کاهش شکار غیرقانونی کرگدن ها شاخ های جعلی که از موهای اسب درست شده اند را وارد بازار سیاه خرید و فروش این شاخ ها بکنند.
شاخ های تقلبی شکار کرگدن را کاهش می دهد
به گزارش زیست آنلاین، از شاخ کرگدن در طیف زیادی از مصارف از طب سنتی چینی تا حکاکی های تزئینی استفاده می شود و تجارت غیرقانونی بین المللی آن در حال رشد است. در سال 2018، فقط در آفریقای جنوبی، 769 کرگدن شکار شد و همچنین تلاش هایی برای سرقت شاخ های کرگدن از موزه های اروپا شده است.
در حالی که تعدادی از رویکردها، از مجازات استفاده از شاخ کرگدن تا قانونی کردن تجارت داخلی، برای مقابله با تجارت مورد بررسی قرار گرفته است، کارشناسان می گویند گزینه دیگری وجود دارد: متلاشی کردن بازار با شاخ های تقلبی.
پروفسور "فریتز ولراث"، استاد دانشگاه آکسفورد می گوید: به نظر می رسد اقتصاددانان فکر می کنند اگر بازار را با جایگزین های تقلبی تامین کنند، قیمت ها کاهش می یابد. اگر قیمت کاهش یابد و مجازات داشتن شاخ کرگدن هنوز هم سنگین باشد، آنگاه گزاره ارزش برای تاجران تغییر می کند.
شاخ های بیشتر حیوانات از جمله گاوها دارای یک مرکز استخوانی هستند که توسط یک لایه کراتین پوشانده شده است. همان پروتئینی که در مو و ناخن های ما نیز یافت می شود. شاخ های کرگدن کراتین جامد بوده و هسته استخوانی ندارند. اکنون دانشمندان می گویند که با چسباندن موهای دم اسب توانسته اند که شاخ هایی مشابه شاخ های واقعی کرگدن بسازند.
این تیم تحققاتی می گوید که آنها موهای اسب را انتخاب کردند چرا که حیوان از نظر ساختاری شبیه به کرگدن است و موها ابعادی مشابه با رشته های کراتینی دارند که شاخ کرگدن را تشکیل می دهند.

منبع: guardian

https://zistonline.com/vdci5yav.t1az32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما