تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81812
زیست آنلاین: دانشمندان آب و هوا پیش بینی کرده و نشان داده اند که افزایش دما در اقیانوس ها و اتمسفر باعث ایجاد طوفان های شدید می شود.
طوفان های مخرب بیش از پیش آمریکا را در می نوردند
به گزارش زیست آنلاین، طبق یک مطالعه جدید، توفان های بزرگ و مخرب نسبت به یک قرن پیش، بیشتر ایالات متحده را در هم می کوبد.

معمولاً کارشناسان با بررسی میزان خسارت وارده به مردم و شهرها، تخریب طوفان را می سنجند. یک تیم تحقیقاتی دانمارکی سنجش جدیدی را معرفی می کند که در آن به جای بررسی مقدار خسارت مالی، بزرگی و قدرت توفان بررسی می شود و آن را مساحت تخریب نامیدند.

آلساک گرینستد، رهبر تیم تحقیقاتی و استاد دانشگاه کوپنهاگ، می گوید: این خسارات هستند که بیشترین افزایش را دارند و این دقیقا چیزی است که از مدل های آب و هوایی انتظار میرود نشان دهند.

محققان با بررسی 247 طوفان که از سال 1900  ایالات متحده را در نوردیده است، متوجه شدند که  10 درصد طوفان های بزرگ که مساحت تخریب آنها بیش از 1209 کیلومتر مربع است ، 3.3 بار بیشتر اتفاق می افتند.

گرینستد گفت: هشت مورد از 20 طوفان با بالاترین سطح نابودی کامل از سال 1900, در 16 سال گذشته اتفاق افتاده است. این تعداد بالا نمی‌تواند بصورت اتفاقی باشد.

دو طوفان از بقیه متمایز بودند: طوفان هاروی در سال 2017، با تخریب کل 11835 کیلومتر مربع و کاترینا در سال 2005 با تخریب کل 7،621 کیلومتر مربع. میانگین مساحت تخریب411 کیلومتر مربع بود. این بدان معنی است که اثر مخرب هاروی 30 برابر بزرگتر از حد متوسط بود.

دانشمندان آب و هوا پیش بینی کرده و نشان داده اند که افزایش دما در اقیانوس ها و جو که  نتیجه سوزاندن زغال سنگ، نفت و سایر سوخت ها است، طوفان های شدیدتری را بوجود خواهد آورد.

منبع: nbc
 

https://zistonline.com/vdcj8oeo.uqevvzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما