تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81820
زیست آنلاین: صدها خانه و مشاغل در کورنوال در یک حرکت پیشگامانه فروش برق به شبکه انرژی محلی خود و سیستم انرژی ملی را آغاز کرده اند.
مشارکت شهروندان در انگلیس برای تامین برق
به گزارش زیست آنلاین، برای اولین بار است که مصرف کنندگان انرژی از جمله خانه ها، هتل ها و مشاغل به عنوان تأمین کننده انرژی در یک سیستم کامل انرژی وارد عمل شده اند.
این طرح آزمایشی 100 خانه کرنوالی، مجهز به باتری و پنل های خورشیدی را به کار گرفت تا به عنوان یک نیروگاه مجازی کوچک برای شبکه انرژی محلی، توزیع برق منطقه غرب و شبکه ملی عمل کنند.
زمانی که خانه ها بیش از اندازه کافی برق را از طریق پنل های خورشیدی نصب شده بر بام خود  تولید کنند، می توانند آن را ذخیره کرده یا وارد شبکه کنند.
در صورت کاهش تولید انرژی بادی و خورشیدی، شرکت ها می توانند در ازای پرداخت از طریق شبکه ملی، از برق کمتری استفاده کنند یا اگر شبکه محلی بیش از حد مورد نیاز برق داشته باشد، شرکت ها می توانند تقاضای انرژی خود را افزایش دهند.
این بازار توسط غول انرژی Centrica طراحی شده و از همان سیستمی بهره می برد که برای تعادل بازارهای انرژی در سراسر اروپا استفاده می شود. شرکت های انرژی بر این باورند که این طرح آزمایشی می تواند به ایجاد زنجیره ای از شبکه های هوشمند انعطاف پذیر ساخته شده در اطراف انرژی پاک در سراسر کشور کمک کند.
پیتر- جان مرمانز، مدیر مرکز راه حل های تجارت Centrica، طرح آزمایشی را "نقطه عطفی برای شبکه انرژی" پس از سالها تحقیق توصیف کرد.
وی گفت: بهبود انعطاف پذیری شبکه برای همه، از تولید کنندگان تا مصرف کنندگان مفید است و این طرح آزمایشی یک گام بزرگ رو به جلو است. ما از مردم و صاحبان مشاغل در سراسر کورنوال که این طرح آزمایشی را با آغوش باز پذیرفته اند، بسیار سپاسگزاریم.
منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdciuvav.t1azr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما