تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81829
زیست آنلاین: بیش از 300 برند پوشاک از خریداران خواسته اند به دلایل زیست محیطی در جمعه سیاه چیزی خریداری نکنند.
برخی از برند ها به دلایل زیست محیطی در جمعه سیاه شرکت نمی کنند
به گزارش زیست آنلاین، مجموعه Make Friday Green Again می گوید تخفیف کالاها مردم را ترغیب می کند که وسایلی که مورد نیاز آن ها نیست را خریداری کنند. آنها می گویند این "تولید بیش از حد" در تغییرات اقلیمی تاثیر گذار است.
این مجموعه درعوض از خریداران می خواهد، 29 نوامبر امسال را صرف جستجو در کمد های خود کنند و ببینند چه کالاهای برای تعمیر، فروش یا بازیافت وجود دارد.
با این حال اتحادیه خرده فروشی انگلیس معتقد است که تخفیفات این روز اجازه می دهد مصرف کنندگان کالاهایی را خریداری کنند که بدون تخفیف قادر به تهیه آن نیستند.
مجموعه Make Friday Green Again، که عمدتا از مارکهای فرانسوی تشکیل شده است، توسط "نیکولاس روهر"، یکی از بنیانگذاران شرکت پوشاک سازگار با محیط زیست Faguo آغاز به کار کرد.
"روهر" می گوید: "وقتی مردم چیزی می خرند، به دلیل انتشار کربن ناشی از تولید آن، استفاده از آن و دور انداختن آن، در آلوده کردن شریک هستند. ما در جمعه سیاه، آنچه را که لازم داریم خریداری نمی کنیم. ما بخاطر وسوسه ای که می شویم خرید می کنیم. ما دیگر با مصرف رابطه خوبی نداریم. ما می خواهیم مردم به داشته های خود توجه کنند و اگر واقعاً به چیزی احتیاج دارند آن را خریداری کنند."
جمعه سیاه شلوغ ترین روز خرید سال است که بسیاری از خرده فروشان به مدت 24 ساعت تخفیفات ویژه ای دارند تا مردم خریدهای کریسمس خود را انجام دهند. این روز اولین بار در ایالات متحده شکل گرفت و روز بعد از تعطیلات شکرگزاری آمریکا می باشد. 
هجوم مردم در این روز به حدی است که برخی از سایت ها از دسترس خارج می شوند و صف های طولانی خرید در مغازه ها شکل می گیرد.
همه چیزهایی که خریداری می شود فقط هزینه مالی ندارند بلکه هزینه زیست محیطی نیز دارند. این هزینه بستگی به نحوه ساخت محصول، اینکه از چه چیزی ساخته شده باشد، چه مسافتی برای حمل آن طی شده باشد و در پایان عمر چه اتفاقی برای آن می افتد دارد.
استدلال مجموعه Make Friday Green Again این است که هرچه کمتر بخرید، ردپای زیست محیطی شما کمتر می شود. همچنین پول شما نیز پس انداز می شود.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdchw6n6.23nzidftt2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما