تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81830
زیست آنلاین: دولت هلند محدودیت سرعت بزرگراه ها را برای مقابله با تغییرات اقلیمی کاهش می دهد.
محدودیت سرعت بزرگراه ها در هلند برای مبارزه با تغییرات اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، رانندگان در هلند به زودی باید برای سهیم شدن در اقدامات برای مقابله با تغییرات اقلیمی سرعت خود را در رانندگی کاهش دهند.

دولت هلند هفته گذشته بسته جدید تغییرات اقلیمی را ارائه داد. این بسته پیشنهاد می دهد محدودیت سرعت بزرگراه ها در روز، از 130 به 100 کیلومتر در ساعت کاهش پیدا کند و محدودیت سرعت در شب نیز مثل گذشته خواهد بود.

انتظار می رود محدودیت جدید در سریعترین زمان ممکن عملیاتی شود که در این صورت یکی از پایین ترین محدودیت های سرعت در اروپا خواهد بود. در کشور همسایه هلند، یعنی آلمان، در برخی از بزرگراه ها محدودیت سرعت وجود ندارد.

سال گذشته، دادگاه عالی هلند اعلام کرد كه دولت باید اقدامات فوری را برای كاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای انجام دهد. دادگاه همچنین به دولت دستور داد كه تا با اقدامات متناسب اطمینان حاصل کند كه میزان انتشار گازهای گلخانه ای این كشور در سال 2020 حداقل 25٪ كمتر از مقدار آن در  سال 1990 خواهد بود. تصمیم دادگاه دولت را وادار كرد كه تعدادی از پروژه های بزرگ عمرانی را به حالت تعلیق درآورد.

طبق تحقیقات آژانس محیط زیست اروپا، کاهش سرعت مجاز بزرگراه از 120 کیلومتر در ساعت به 110 کیلومتر در ساعت، می تواند مصرف سوخت خودروها را تا 18 درصد کاهش دهد.

هلند به طور خاص در مقابل تغییرات اقلیمی آسیب پذیر است چرا که بخش اعظم آن پایین تر از سطح دریا قرار دارد. با این حال ، آژانس می گوید که این محاسبات مبتنی بر فرض رانندگی توسط افرادی است که از محدودیت سرعت پیروی می کنند.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdcjyoeo.uqevtzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما