تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81836
زیست آنلاین: شرکت Mars، بنیانگذار شرکت های M&M ، Milky Way و چندین شرکت بزرگ دیگر، در سال 2009 وعده داد برای مقابله با جنگل زدایی که یکی از عوامل اصلی تغییرات اقلیمی است، به طور کامل به صنعت کاکائو پایدار تبدیل شود.
ناکامی Mars در تولید پایدار شکلات
به گزارش زیست آنلاین، این شرکت و سایر شرکت های شکلات در جهان با این هدف بلندپروازانه فاصله زیادی دارند. در یک دهه گذشته، از بین رفتن جنگل های غرب آفریقا که منبع دو سوم کاکائو در جهان است، سرعت گرفته است. براساس یک تخمین، در سال گذشته، جنگل های بارانی گرمسیری در غنا و ساحل عاج بیشتر از هر جای دیگر جهان از بین رفته اند.
"اریک آگنرو"، فعال محیط زیست در ابیجان، پایتخت ساحل عاج می گوید: هر وقت کسی یک تکه شکلات را در ایالات متحده گاز می زند، درختی در حال قطع شدن است. اگر به همین ترتیب ادامه دهیم، در سه، چهار سال آینده دیگر جنگلی نخواهیم داشت.
سرعت جنگل زدایی در سراسر جهان نگران کننده است. براساس گزارش Global Forest Watch، در سال 2017، در هر دقیقه معادل 40 زمین فوتبال از جنگل های گرمسیری از بین رفت که مهمترین دلیل آن افزایش تقاضای نه تنها کاکائو بلکه روغن پالم، سویا، چوب و گوشت است.
آتش سوزی های اخیر توجهات را به جنگلهای بارانی آمازون در برزیل جلب کرده است، اما غرب آفریقا یکی از نقاط مهمی است که جنگل زادیی در آن اتفاق می افتد. ساحل عاج طی 50 سال گذشته 80 درصد از جنگل های خود را از دست داده است و منطقه ای به بزرگی ایالت نیوجرسی آمریکا از جنگلهای غنا از بین رفته است. 
عدم دستیابی به پیشرفت مناسب در مقابله با جنگل زدایی، چهره و اعتبار صنعت شکلات را درست در زمانی که برای اقدامات خود در غرب آفریقا در معرض انتقاد است، تضعیف کرده است. واشنگتن پست در ماه ژوئن گزارشی در مورد استفاده از کودکان کار در مزارع کاکائو آفریقای غربی منتشر کرد که با وجود وعده های سال های پیش برای متوقف کردن آن همچنان ادامه دارد.
سال گذشته، Mars، هدف خود برای تولید پایدار کاکائو را از سال 2020 به سال 2025 به تعویق انداخت. برخی کارشناسان معتقدند که توقف جنگل زدایی صنعت کاکائو، زمانی اتفاق خواهد افتاد که دیگر جنگلی در کار نباشد و مقصر تنها تولید کننده های کاکائو نیستند بلکه دولت ها هم در این قضیه مقصرند.

منبع: independent

https://zistonline.com/vdcfvcdc.w6dymagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما