تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81863
زیست آنلاین: وزارت دادگستری آمریكا اعلام كرد كه شركت آكروشیمیایی مونسانتو، به دلیل استفاده از سموم دفع آفات ممنوعه در محصولات تحقیقاتی در ماوی واقع در هاوایی به پرداخت 10.2 میلیون دلار جریمه محکوم شد.
جریمه سنگین برای استفاده از سم ممنوعه
به گزارش زیست آنلاین، این شرکت همچنین جریمه ای نیز برای نگهداری سم Penncap-M در سایت های خود در ماوی و مولوکای پرداخت می کند.

مونسانتو با وجود اطلاع از ممنوعیت استفاده از این سم در سال 2013، یک سال بعد یعنی در سال 2014 موافقت کرد که از این سم استفاده نکند.

Penncap-M ، "زباله بسیار خطرناک" محسوب می شود. بر اساس مستندات دادگاه این شرکت به نیروهای خود اعلام کرده بود که هفت روز بعد از سم پاشی به محل کار خود بازگردند. این در حالی است که حداقل زمان مورد نیاز بعد از سم پاسی 31 روز است.

"نیک هانا" دادستان آمریکای می گوید رفتار غیر قانونی در این پرونده، تهدیدی برای محیط زیست و کارگرهای مونسانتو است. شرکت بایر، صاحب اصلی مونسانتو طی بیانیه ای ضمن عذر خواهی اعلام کرد که این شرکت مطابق قوانین عمل نکرده است. با این حال مونتانسو گزارش داده است که این سم پاشی را از قبل به اداره کشاورزی هاوایی گزارش داده است.

مونتانسو پرونده های مختلفی در دادگاه دارد. در ماه می، دادگاه این شرکت را به پرداخت غرامت 2 میلیارد دلاری به یک زوج که دچار سرطان شدند محکوم کرد. این دادگاه مدعی بود که استفاده از سم مخصوص علف های هرز، باعث شده است این زوج دچار سرطان بشوند.
جریمه 10.2 میلیون دلاری این شرکت، شامل 6 میلیون دلار جریمه کیفری و 4 میلیون دلار پرداخت به خدمات اجتماعی است که طبق توافقات بین سازمان های دولتی در هاوایی مانند اداره سلامتی و کشاورزی این ایالت تقسیم خواهد شد.

همچنین بر اساس حکم دادگاه، مونتانسو  200 هزار دلار نیز برای نقض قوانین سم پاشی باید پرداخت کند.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcfmcdc.w6dyvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما