تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81870
زیست آنلاین: استفاده از ذغال سنگ، سوختی که زمانی باعث انقلاب صنعتی شد رو به کاهش است.
آغازی بر پایان ذغال سنگ
به گزارش زیست آنلاین، براساس جدیدترین گزارشات، به نظر می رسد امسال بزرگترین کاهش تولید برق از نیروگاه های زغال سنگ اتفاق افتاده است. تخمین زده می شود که این کاهش بیشتر از برق تولید شده از نیروگاه زغال سنگ در آلمان، اسپانیا و انگلیس باشد. پیش بینی می شود این کاهش 3 درصد است که حدود 300 تراوات ساعت می شود.

این رکورد کاهش مصرف زغال سنگ، چشم انداز کاهش سرعت انتشار جهانی دی اکسید کرین در سال 2019 را افزایش می دهد. با این حال محققان هشدار می دهند که حتی با این مقدار کاهش، میزان مصرف زغال سنگ و تولید گازهای گلخانه ای به مراتب بالاتر از سطحی است که افزایش دمای جهانی را زیر 2 درجه سلسیوس نگه دارد.

زغال سنگ بیش از یک قرن است که پایه تولید برق بوده و ده ها سال رشد تقریباً بی وقفه ای را شاهد بوده است. با این حال، این گزارش نشان می دهد که رکورد کاهش استفاده از زغال سنگ در کشورهای توسعه یافته، از جمله ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و کره جنوبی، می تواند آغازی بر پایان زغال سنگ باشد.

"باب وارد"، یکی از محققین محیط زیست و تغییرات اقلیمی می گوید روشن است که تولید برق از زغال سنگ در بسیاری از نقاط جهان توجیه اقتصادی ندارد، زیرا تولید برق از گاز طبیعی و تجدیدپذیر نسبت به ذغال سنگ بسیار ارزان تر است. طولی نمیکشد که اعلام کنیم این کاهش مصرف در سال 2019، آغازی بر کاهش تمایل جهانی به مصرف زغال سنگ است.

این گزارش نشان می دهد دلایل کاهش تولید برق از ذغال سنگ در کشور های مختلف متفاوت است که شامل افزایش تولید برق از منابع تجدیدپذیر، هسته ای و گازی و همچنین کاهش سرعت تقاضا یا تقاضای منفی برای برق است.

برای مثال امسال در چین و برای اولین بار هزینه تولید برق از نیروگاه های خورشیدی و بادی مشابه هزینه تولید برق از نیروگاه های زغال سنگ شده است.

منبع : bbc

https://zistonline.com/vdcdzj0j.yt0f56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما