تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 81873
زیست آنلاین: بازی فوتبال بین تیم های هاروارد و ییل به دلیل حضور بیش از صد دانش آموز و فارغ التحصیل در زمین مسابقه و اعتراض به دریافت کمک از شرکت های سوخت فسیلی با تاخیر آغاز شد.
تاخیر در بازی فوتبال به دلیل اعتراضات اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، در بنری که در دستان دانش آموزان قرار داشت نوشته شده بود: "هیچ کس برنده نمی شود. ییل و هاروارد در بی عدالتی اقلیمی همدست هستند.

در لحظات پایانی نیمه اول و در حالی که نتیجه 15 بر 3 به نفع تیم هاوارد بود، دانش آموزان به درون زمین هجوم بردند. این حضور معترضان در زمین، باعث وقفه ای 30 دقیقه ای شد و سرانجام معترضان با حضور پلیس زمین مسابقه را ترک کردند.

دانش آموزان خواستار این هستند که هر دو مدرسه دریافت کمک های خود از منابع سوخت های فسیلی را قطع کنند.

  در بیانیه ای که در این اعتراض قرائت شد عنوان شد: ییل و هاروارد ادعا می کنند که هدف آنها ایجاد رهبران دانش آموزی است که می توانند با "بهبود دنیای امروز و نسل های آینده" به سمت دنیایی عادلانه تر و امیدوار کننده تلاش کنند. اما این دو مدرسه با سرمایه گذاری در صنایعی که بحران ایجاد می کنند، در نابودی آینده سهیم هستند.

این گروه در ادامه افزود: تقاضا می کنیم دانشگاهها و مدارس ما مسئولیت خود را در تداوم بحران آب و هوا و بی عدالتی جهانی آب و هوا بر عهده بگیرند. ما از هاروارد و ییل می خواهیم تا فعالیتهای خود در صنعت سوخت های فسیلی را متوقف کرده و در زمینه های دیگر سرمایه گذاری کنند.

"لری باکو"، رئیس هاروارد در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که این مدرسه راه حل های تغییرات اقلیمی را از طریق تحقیق، فعالیت های پایدار در محوطه دانشگاه دنبال می کند. اما معترضان معتقدند اتفاق مثبتی نخواهد افتاد.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdcgw797.ak9qu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما