تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 81879
زیست آنلاین: نگرانی فزاینده در مورد بحران آب و هوا و "اثر گرتا تونبرگ" منجر به افزایش تعداد افراد و مشاغلی شده است که با سرمایه گذاری در پروژه های کاهش کربن در کشورهای در حال توسعه، تولید گازهای گلخانه ای خود را جبران می کنند.
"اثر گرتا تونبرگ" در جبران کربن
به گزارش زیست آنلاین، سازمان های مردم نهاد از افزایش چهار برابری سرمایه گذاری در پروژه های کاهش کربن در کشورهای در حال توسعه خبر می دهند. سازمان های غیردولتی و سازمان های مرتبط با جبران کربن، به همان میزان چهار برابر افزایش سرمایه از طرف افرادی که می خواهند تلاش کنند تا رد پای کربن خود را کاهش دهند داشته اند.

آژانس هایی که با شرکت های بزرگ همکاری می کنند نیز در 18 ماه گذشته شاهد افزایش سرمایه گذاری در جبران کربن بوده اند. به گفته ادوارد هانرهان مدیر اجرایی شرکت klimater، شرکتی که برنامه هایی را برای کمک به سازمان ها برای جبران میزان انتشار باقیمانده کربن ارائه می کند، گفته است میزان جبران کربن از حدود 2 میلیون تن به 20 میلیون تن افزایش یافته است.

سازمان های کوچکتر نیز گزارش های زیادی راجع به جبران خسارت گزارش داده اند. کارولین پومروی، مدیر سازمان غیردولتی Weather Stewards، که میزان انتشار گازهای گلخانه ای را برای افراد و مشاغل کوچک جبران می کند گفت: درآمد ناشی از جبران خسارت نسبت به سال  قبل 156 درصد افزایش یافته است و 80 درصد افزایش درآمد از مشاغل و خیرین جبران شده است.

جبران خسارت به معنای محاسبه تولید گازهای گلخانه ای و سپس خرید "اعتبار" معادل از پروژه هایی است که از انتشار مقدار معادل گازهای گلخانه ای در جای دیگر جلوگیری می کنند. جبران کربن پدیده ای جنجال برانگیز بوده است، به طوری که برخی از منتقدین می گویند که به آلاینده های بزرگ و افراد این امکان را می دهد تا در ازای پول، ضمن ادامه پرواز، رانندگی و استفاده از سوخت های فسیلی، اعتبار کربن بخرند و به رفتارهای غلط خود ادامه دهند.

سارا لوورز، مدیر ارتباطات سازمان استاندارد گروه محیط زیست (WWF ) گفت: "همه باید به دنبال این باشند که میزان انتشار خود را تا حد ممکن کاهش دهند، اما برای اکثر ما در حال حاضر غیرممکن است که آن را به صفر برسانیم، بنابراین با مسئولیت پذیری و تأمین اعتبار برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای در جاهای دیگر دنیا راهی برای تسریع مسیر رسیدن به اقتصاد کم کربن ایجاد می کنیم. "

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcco4q4.2bqsm8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما