تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81884
تهدید دولتمردان هند توسط دادگاه عالی این کشور

پرداخت غرامت در صورت عدم تامین آب و هوای تمیز

زیست آنلاین: دادگاه عالی هند اعلام کرده است که مسئولین ایالتی در صورت عدم تأمین هوا و آب تمیز، باید به شهروندان خود غرامت پرداخت کنند.
پرداخت غرامت در صورت عدم تامین آب و هوای تمیز
به گزارش زیست آنلاین، قضات، که در محکومیت مسئولین ایالتی که بارها در رسیدگی به این مسئله ناکام مانده اند شهره شده اند، گفتند که مردم حق اساسی برای زندگی بدون وجود آلودگی را دارند.
مسئولین پنجاب، هاریانا، دهلی و اوتار پرادش باید مسئولیت جبران خسارت وارده به میلیون ها نفری که در شرایط آلودگی زندگی می کنند را بپذیرند.
"آرون میشرا" که به همراه قضات دیگر داداگاه عالی هند به مسئولین شش هفته فرصت داده بود که توضیح بدهند دلیل عدم انجام وظیقه شان درباره این موضوع چیست، گفت: ما به سوژه ای خنده دار تبدیل شده ایم. دولت از تامین آب و هوای تمیز برای شهروندان پایتخت عاجز است. این همه پیشرفت کجاست؟ این چه جور قدرت جهانی بودن است؟
میشرا افزود: آلودگی به حدی شدید شده است که شهروندان ساکن در مناطق آلوده ترجیح می دهند با مواد منفجره به زندگی خود پایان بدهند تا اینکه دچار مرگ آهسته و دردناک ناشی از بیماریهای مرتبط با آلودگی مانند سرطان شوند.
در این ماه، دهلی نو یکی از بدترین دوره های آلودگی خود را تجربه کرده است. شاخص كيفيت هوا كه ذرات معلق در هوا را اندازه گيری مي كند، به طور دائم، بيش از 10 برابر مقداری بود كه از سوی سازمان بهداشت جهانی، شاخص هوای سالم تعیین شده، بوده است.
دادگاه عالی کشور اعلام کرد كه حق زندگی انسان ها در اثر بحران آلودگی در معرض خطر قرار گرفته است و خواستار اقدام جدی مسئولین شد.
در این هفته، مقامات دهلی استفاده از اسلحه های ضد دود را آغاز کردند که برای کاهش آلاینده ها، آب را به هوا اسپری می کنند و پیشنهادی درباره نحوه معرفی فناوری مبتنی بر هیدروژن، به عنوان گزینه ای برای جایگزینی با سوخت های آلاینده نیز مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdci5vav.t1azv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما