تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81885
زیست آنلاین: زغال سنگ، پادشاه طولانی مدت شبکه های الکتریکی آمریکا، به زودی توسط انرژی های تجدیدپذیر سقوط خواهد کرد.
پیشی گرفتن انرژی های تجدیدپذیر از ذغال سنگ
به گزارش زیست آنلاین، براساس پیش بینی های مؤسسه تجزیه و تحلیل انرژی برای اولین بار ایالات متحده احتمالاً در سال 2021 انرژی بیشتری را از انرژی های تجدید پذیر نسبت به زغال سنگ به دست می آورد.

این نقطه عطف با رشد انرژی های خورشیدی و بادی و همچنین فروپاشی خیره کننده زغال سنگ به دست آمده است. این در حالی است که سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه هشدار داده است که کشورها به اندازه کافی برای جلوگیری از افزایش دمای کره زمین تلاش نمی کنند.

دیچنز، شریک یک بانک سرمایه گذاری که روی انرژی پاک تمرکز دارد، گفت: انتقال انرژی بسیار نزدیک است. "ذغال سنگ به سرعت و سریع تر از آنچه پیش بینی کرده ایم آفلاین می شود."

برای ده ها سال، زغال سنگ، پایه و اساس صنعت برق بود. اما ترکیبی از نگرانی های زیست محیطی و رقابت باعث کاهش شدید مصرف زغال سنگ در ایالات متحده شده است.

زغال سنگ تقریباً بین سالهای 2000 تا 2010 نیمی از تولید انرژی آمریکا را تأمین میکرد. طبق اطلاعات اداره انرژی ایالات متحده، استفاده از ذغال سنگ در سال 2016 بواسطه استفاده از گاز طبیعی محدود شد.

با وجود قول رئیس جمهور دونالد ترامپ برای حفظ ذغال سنگ، روند نزولی این صنعت همچنان ادامه دارد. این امر با ورشکستگی ماه گذشته موری انرژی، بزرگترین شرکت خصوصی استخراج ذغال سنگ آمریکا تأیید شد.

شرکت های برق ایالات متحده به سرعت در حال کناره گیری از کارخانه های ذغال سنگ قدیمی هستند و آنها را با مزارع بادی و خورشیدی جایگزین می کنند. شرکت های کمکی مانند PSEG (PEG) و Xcel Energy (XEL) ، که مدت ها به زغال سنگ اعتماد داشتند، اکنون متعهد به تأمین برق از منابع بدون کربن می شوند.

ایستگاه تولید نوادا، بزرگترین نیروگاه ذغال سنگ در غرب آمریکا، هفته گذشته به طور دائم بسته شد. خاموش بودن این ایستگاه بدان معنی است که اکنون برق نوادای جنوبی عاری از ذغال سنگ است.

دنیس وامستد، سردبیر و تحلیلگر IEEFA، پیش بینی می کند که سال 2021 "سال تلاقی" در ایالات متحده باشد، جایی که زغال سنگ توسط تجدید پذیرها که شامل انرژی خورشیدی، باد، زیست توده و زمین گرمایی است ، رانده میشود.

وامستد در گزارشی گفت: "ذغال سنگ و تجدید پذیر به سرعت در جهت های مخالف حرکت می کنند."

در نیمه اول سال جاری، انرژی باد برای اولین بار در تاریخ تگزاس از زغال سنگ پیشی گرفت. انرژی باد در سال 2003فقط 0.8 درصد از تامین انرژی این ایالت را تشکیل می داد. اکنون این رقم به 22درصد رسیده است که از ذغال سنگ با سهم 21 درصد پیشی گرفت.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdcjioeo.uqevozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما