تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 81889
زیست آنلاین: کپنهانگ دانمارک اخیراً یک نیروگاه ابتکاری تبدیل پسماند به انرژی افتتاح کرده و در بالای آن نیز یک شیب مصنوعی برای اسکی و پیاده روی قرار داده است.
راه حل شهر کپنهانگ برای معضل زباله
به گزارش زیست آنلاین، کره زمین مشکل عظیمی  به نام زباله دارد. براساس اعلام بانک جهانی، سالانه دو میلیارد تن زباله جامد شهری در سطح جهان تولید می شود. با افزایش جمعیت شهری، برخی از شهرها در تلاشند تا راه حلی برای این مشکل پیدا کنند. بسیاری از آنها نیز برای دستیابی به راه حل های مقرون به صرفه برای پاکسازی زباله ها به فناوری های جدید روی آورده اند.

براساس گزارشی از مرکز تحقیقات  Allied Market، بازار جهانی مدیریت پسماند در حال پیشرفت است. پیش بینی می شود این تجارت از 331 میلیارد دلار در سال 2017 به 530 میلیارد دلار در سال 2025 برسد.

ریکاردو سروپدا مارکز، مدیر پسماند جامد برای شهرهای C40 (یک شبکه جهانی از شهرها که متعهد به مقابله با تغییرات آب و هوایی هستند) می گوید: شهرهایی که مشکلات زباله خود را برطرف می کنند بلافاصله خود را از پیامدهای شدید تغییرات آب و هوایی حفظ می کنند.

زباله هایی که جمع آوری نشوند منجر به مسدود شدن زهکشی ها، وقوع سیل و شیوع بیماریهای ناشی از آب می شوند. ماده آلی موجود در محل های دفن زباله ( لندفیل های بی هوازی) گاز متان تولید می کند و تغییرات آب و هوایی را سرعت می بخشد.

کپنهاگ، دانمارک، اخیراً نیروگاه ابتکاری تبدیل پسماند به انرژی خود را که به "کپنهیل" یا Amager Bakke"  "معروف است افتتاح کرد. در بالای این نیروگاه یک شیب اسکی مصنوعی قرار دارد.

این کارخانه که به جای سوخت های فسیلی زباله می سوزاند، قادر است سالانه 450،000 تن زباله را به انرژی تبدیل کند و برق را به 30،000 خانوار و گرمایش را به 72000 خانواده برساند.

اگرچه هنوز تولید کربن دی اکسید که یک گاز گلخانه ای است در اثر سوختن ایجاد می شود، این شهر قصد دارد سیستمی را نصب کند تا کربن رها شده توسط فرآیند سوزاندن را جمع آوری و سپس آن را ذخیره کرده و از آن استفاده کند.

فرانک جنسن، شهردار کپنهاگ در ایمیلی به سی ان ان گفت: "به جای ریختن زباله در لندفیل های بزرگ، ما از زباله ها برای تولید انرژی به منظور گرمایش و تولید برق به بهترین وجه استفاده می کنیم."

وی افزود: "سوزاندن کارآمد زباله برای 99٪ ساختمانهای کپنهاگ تامین گرمایش می کند. همچنین آلودگی ناشی از زغال سنگ و نفت را از نیز از بین خواهیم برد."

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdcdnj0j.yt0fj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما