تاریخ انتشار :شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 81894
زیست آنلاین: پارلمان اروپا "وضعیت اضطراری محیط زیست و تغیرات اقلیمی" اعلام کرده است و از همه کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است تا به تعهدات خود برای انتشار خالص صفر پایبند باشند.
اعلام وضعیت اضطراری اقلیمی توسط اتحادیه اروپا
به گزارش زیست آنلاین، رای گیری برای اعلام وضعیت در حالی صورت گرفت كه دانشمندان هشدار دادند كه جهان ممكن است قبلاً از یك سری از نقاط حیاتی آب و هوایی عبور كرده باشد که منجر به "وضعیت اضطراری سیاره ای" شده است.
اگرچه این موضوع با اکثریت آرا و با 429 رای موافق، 225 رای مخالف و 19 رای ممتنع تصویب شد، نمایندگان پارلمان از هر طیف سیاسی نسبت به حرکات نمادین هشدار دادند.
فعالان محیط زیست می گویند که این بیانیه بدون انجامات اقدامت کافی و مناسب پشتیبانی نمی شود.
سباستین مانگ، مشاور مدیریت سبز اتحادیه اروپا، اندکی قبل از رای گیری گفت: خانه ما در آتش است. پارلمان اروپا این آتش سوزی را دیده است، اما ایستادن و تماشا کردن کافی نیست.
نمایندگان پارلمان اروپا در رأی گیری جداگانه ای در روز پنجشنبه، قطعنامه ای را تصویب کردند که می گوید اهداف اقلیمی کنونی اتحادیه اروپا "مطابق توافق نامه اقلیمی 2015 پاریس" نیست.
پارلمان اروپا از هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 55 درصد تا سال 2030 حمایت کردند، که نسبت به هدف 40 درصدی افزایش پیدا کرده است، اما سیاستمداران و فعالان سبز این مقدار را کافی نمی دانند.
"پاسکال کانفین"، نماینده لیبرال فرانسه در پارلمان اروپا که پیش نویس قطعنامه وضعیت اضطراری اقلیمی را تهیه کرده است گفت: "این واقعیت که اروپا اولین قاره ای است که شرایط اضطراری آب و هوا و محیط زیست را درست قبل از COP25 اعلام می کند، پیام جدی است که به شهروندان و سایر جهان ارسال می شود. "
اما این اعلام وضعیت اظطراری مخالفانی نیز داشت. یکی از نمایندگان این پارلمان معتقد است اعلام وضعیت اظطراری اقلیمی، یکی بحث غیر واقعی است که تصمیمات واقعی مورد نیاز برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را تحت الشعاع قرار می دهد و می تواند به عنوان تضعیف حقوق اساسی، مانند آزادی مطبوعات و دموکراسی تفسیر شود.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcjxoeo.uqevhzsffu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما