تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 81900
زیست آنلاین: "جایر بولسونارو" رئیس جمهور برزیل، لئوناردو دی کاپریو بازیگر هالیوود را به پرداخت پول برای آتش زدن آمازون متهم کرد.
رئیس جمهور برزیل لئوناردو دی کاپریو را عامل آتش سوزی جنگل های آمازون دانست
به گزارش زیست آنلاین، رئیس جمهور برزیل هیچ مدرکی ارائه نداد اما در گذشته سازمان های غیردولتی را به انتقاد از سیاست های خود مبنی بر شروع آتش سوزی که امسال جنگل های آمازون را ویران کرده، متهم کرده است.

بولسونارو گفت: "سازمان های مردم نهاد چه کار کردند؟ آسان ترین کار چیست؟ جنگل را آتش بزنید. عکس بگیرید، فیلم بگیرید،علیه برزیل کمپین بزنید، با لئوناردو دی کاپریو تماس بگیرید تا او 500 هزار دلار اهدا کند. بخشی از این کمک برای افرادی است که آتش سوزی ایجاد کرده اند. لئوناردو دی کاپریو، شما به آتش سوزی در آمازون کمک می کنید."

دی کاپریو که تعهد کرده است 5 میلیون دلار برای آمازون پرداخت کند، ادعای بولسونارو را تکذیب کرد.

به نظر می رسد آخرین اظهارات از دستگیری چهار آتش نشان داوطلب از شمال ایالات پارا از اتهاماتی مبنی بر آتش سوزی عمدی برای دریافت کمک های غیر دولتی حکایت دارد.

گروه های مدافع حقوق بشر، سازمان های غیردولتی و منتقدین ادعا کردند که عملیات پلیس علیه آنها با انگیزه سیاسی و تلاش برای آزار و اذیت گروه های زیست محیطی بوده است.

اما در مقابل، این بازیگر و فعال محیط زیست با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: "اگرچه مطمئناً آنها ارزش حمایت دارند، اما ما از سازمان هایی که هم اکنون مورد انتقاد قرار گرفته اند حمایت مالی نکرده ایم. آینده این اکوسیستم ها در معرض خطر است و من افتخار می کنم که جزئی از گروه هایی هستم که از آنها محافظت می کنند."

وی مردم برزیل را که برای نجات میراث طبیعی و فرهنگی خود تلاش می کنند، ستایش کرد.

در ماه آگوست و طی چند هفته آتش سوزی های عظیمی در بخشی از آمازون اتفاق افتاد و باعث از بین رفتن بخش زیادی از این جنگل ها افزایش نگرانی های بین المللی شد.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdchvwn6.23nzvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما