تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 81910
زیست آنلاین: صنعت دام نیوزلند یک برنامه ژنتیکی را که در نوع خود بی نظیر است آغاز کرده است که با پرورش گوسفندهایی که متان کمتری منتشر می کنند، به مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک می کند.
اجرای برنامه ژنتیکی دامها در نیوزلند برای مقابله با تغییرات آب و هوا
به گزارش زیست آنلاین، در نیوزلند به ازای هر نفر حدود شش گوسفند وجود دارد و صنعت دامداری تقریباً یک سوم از کل انتشار گازهای گلخانه ای این کشور را تشکیل می دهد.

پرورش دهندگانی که می خواهند گوسفندهای کم متان تولید کنند، باید بخشی از گله خود را در یک مکان مخصوص که میزان انتشار گاز آنها اندازه گیری می شود، نگهداری کنند.

گوسفندان 50 دقیقه در این مکان می مانند و باید دو بار با فاصله بیشتر از 14 روز این اندازه گیری انجام شود. داده های به دست آمده در کنار سایر اطلاعات ژنتیکی برای محاسبه "ارزش تولید متان" استفاده می شود.
با توجه به مدت زمان لازم برای پرورش قوچ ها در مقیاس تجاری، انتظار می رود کشاورزانی که می خواهند در این طرح شرکت کنند در طی دو سال باید در این طرح شرکت کنند.

کنسرسیوم تحقیقاتی گازهای گلخانه ای pastoral، که به طور مشترک توسط بخش کشاورزی و دولت تأمین اداره می شود، اعلام کرد: تغییرات در میزان انتشار متان به نسلهای بعدی دامها نیز منتقل می شود.

مدیر این کنسرسیوم می گوید: راه اندازی ارزش تولید متان برای صنعت گوسفند نیوزیلند یک ابزار عملی برای کمک به کاهش گازهای گلخانه ای بخش کشاورزی است.

تاکنون، تنها گزینه موجود برای کشاورزان که مایل به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود بوده اند بهبود مداوم کارایی کشاورزی آنها بوده است.
پیشرفت کار از طریق پرورش این نوع دامها می تواند حدود 1٪ در سال باشد. این مقدار تجمعی خواهد بود و هیچ تأثیر منفی بر بهره وری آنها نخواهد داشت.

 تحقيقات اخير بر روی 1000 كشاورز نشان داد كه اطلاعات مربوط به كاهش انتشار گازهای گلخانه ای در بین اولويت های اول كشاورزان قرار دارد.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdciu3av.t1azz2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما