تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 81926
زیست آنلاین: بيش از نيم ميليون خرچنگ هرمیت پس از به دام افتادن در آشغال های پلاستیکی در دو گروه جزيره دور افتاده از بین رفته اند که اين نگرانی را بوجود آورد كه مرگ و ميرها می تواند بخشی از كاهش گونه های جهان باشد.
زباله های پلاستیکی قاتل خرچنگ های هرمیت
به گزارش زیست آنلاین، یک مطالعه نشان داد که 508 هزارخرچنگ در مجمع الجزایر Cocos در اقیانوس هند و 61 هزار خرچنگ در جزیره هندرسون در اقیانوس آرام جنوبی از بین رفته اند. مطالعات قبلی میزان بالایی از آلودگی پلاستیکی را در هر دو نقطه نشان می داد. محققان دریافتند که یک تا دو خرچنگ در هر متر مربع بوسیله آشغال ها از بین می روند.

آنها سایتهایی را در چهار جزیره کوکو و هندرسون در نظر گرفتند که در آن  ظروف پلاستیکی سرباز که سر و شکاف آن به سمت بالا شیب داشت قرار دادند به گونه ای که مانع خروج خرچنگ می شد و تعداد خرچنگ های گرفتار شده را شمارش کردند. آنها سپس نتایج خود را در 15 جزیره دیگر در مجمع الجزایر Cocos نیز استخراج کردند.

مشکل به دام افتادن خرچنگ های هرمیت تشدید هم می شود. زیرا خرچنگ ها بوی خرچنگ های مرده را برای دنبال کردن پوسته های تازه موجود دنبال می کنند که باعث می شود این خرچنگ های هم به دام بیفتند. در یک نمونه 526 خرچنگ فقط در یک ظرف پلاستیکی پیدا شدند.

یک محقق می گوید: خرچنگ های هرمیت پوسته ای از خود ندارند، به این معنی که وقتی یکی از همنوعان آن ها از بین می رود سیگنال شیمیایی منتشر می کند که اعلام می کند پوستی در دسترس است و خرچنگ های بیشتری را به خود جذب می کند. در اصل این واکنش زنجیره ای وحشتناکی است.

تیم تحقیقاتی می گوید که یافته های آنها رورت تحقیقات فوری در مورد میزان مرگ و میر خرچنگ های هرمیت در سراسر جهان را نشان می دهد.

منبع: guardian

https://zistonline.com/vdcfv1dc.w6dy0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما