تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 81937
زیست آنلاین: این برنامه کاربران را به مهارت هایی برای شناسایی اطلاعات غلط در دنیای واقعی و آنلاین مجهز می کند.
بازی Cranky Uncle به مقابله با انکار بحران آب و هوا و اخبار جعلی می پردازد
به گزارش زیست آنلاین، این بازی جدید وعده داده است با آموزش کاربران در مورد تاکتیک های اطلاعات غلط، مانند واکسیناسیون در برابر انکار بحران آب و هوا و اخبار جعلی عمل کند.
برنامه Cranky Uncle تکنیک های انکار علوم رایج مانند استفاده از متخصصان جعلی، سفسته های منطقی و انتظارات نا ممکن را توضیح می دهد و کاربران را به مهارتهای لازم برای مشاهده غلط ها در دنیای واقعی و آنلاین مجهز می کند. برنامه مبتنی بر تئوری تلقیح است (inoculation theory)، ایده ای که می تواند مردم را در برابر نفوذ از طریق قرار گرفتن در معرض اشکال ضعیف تهدید محافظت کند.
ایده این برنامه توسط "جان کوک"، استادیار تحقیقاتی در مرکز ارتباطات تغییرات اقلیمی در دانشگاه جورج میسون پایه گذاری شده است.
این بازی پتانسیل آماده کردن یک نسل در برابر اطلاعات غلط  را دارد. اما این، یک مشکل بزرگ وجود دارد، چگونه اندازه این چالش را برآورد کنیم؟ فناوری و بازی سازی ابزاری بسیار قدرتمند است که قادر به انجام این کار است.
در این بازی، کاربران قبل از پاسخ دادن به سؤالات مسابقه برای سنجش معلومات خود، به مجموعه ای از سناریوهای کارتونی که توضیح می دهند چگونه تاکتیک های مختلف استفاده می شود، می پردازند.
در یک صحنه، برای نشان دادن استفاده از استدلال های حکایتی، عموی بدخلق با لرزیدن در سرما ادعا می کند که گرمایش جهانی زمین وجود ندارد و سپس در شب می ایستد و می گوید خورشید وجود ندارد.
نمونه اولیه این برنامه در کالج های جامعه شناسی و مدارس عرضه شد. کوک می گوید که تنها پس از 30 دقیقه گیم پلی، تفکر انتقادی در بین کاربران بهبود یافته است.
کوک، که وبلاگ محبوب Sceptical Science را نیز ایجاد کرده است، پیش بینی می کند که این بازی در مدارس و دانشگاه ها و همچنین در میان کسانی که نسبت به شرایط اضطراری آب و هوا نگران هستند، اما به راحتی نمی توانند صحبت کنند، مؤثر باشد.

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdchqwn6.23nzxdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما