تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 81939
زیست آنلاین: گروهی 23 نفره از پزشکان تنگه تورس و شمال کیپ یورک خواستار اقدام برای محافظت از جوامع بومی دور افتاده از یک وضعیت اضطراری بهداشتی ناشی از تغییرات اقلیمی هستند.
نگرانی پزشکان از تاثیر تغییرات اقلیمی بر مناطق دورافتاده
به گزارش زیست آنلاین، در یک بیانیه مشترک، پزشکان اعلام کردند نگرانی آنها در رابطه با تأثیر استرس گرمایی و حوادث شدید آب و هوایی، اثرات طولانی مدت آلودگی هوا، شیوع بیماری، از دست رفتن ظرفیت اشتغال و کاهش بهره وری، ناامنی غذایی، سوء تغذیه و سلامت روانی افزایش یافته است.

دکتر اینک گفت: تغییرات اقلیمی همه ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد اما در تنگه تورس اولین تأثیرات احساس خواهد شد.

جزایر کم ارتفاع، ازدحام جمعیت و میزان بالای بیماری های مزمن مانند دیابت و آسم این جمعیت را به ویژه در برابر تنش گرمایی، آلودگی هوا، افزایش سطح دریا و اضطراب ذهنی ناشی از جابجایی های احتمالی از جزایری که نسل های قبلی هزاران سال در آن زندگی کرده‌اند، آسیب پذیر می کند.

ما باید جامعه خود را آماده کنیم تا در حد امکان در برابر تغییرات آینده سالم بمانند و میزان بیماری های مزمن را که با خود به آینده می بریم کاهش دهیم.

یکی دیگر از پزشکان می گوید یکی از غم انگیزترین جنبه های بحث در مورد اقدامات مربوط به تغییرات اقلیمی در مقیاس جهانی، مقیاس منطقه ای یا در مقیاس محلی این است که مردم کاملاً نتوانند درک کنند که این تغییرات در حال حاضر بر سلامت و زندگی  مردم تأثیر می گذارد.

در سال 2000 سازمان بهداشت جهانی براساس مطالعه بیماریهای حساس به آب و هوا، مالاریا، اسهال، سوء تغذیه و حوادث شدید آب و هوا تخمین زد که تغییرات اقلیمی باعث ایجاد حدود 150،000 مرگ و میر بیشتر در سال می شود که انتظار می رود این تعداد تا سال ۲۰۳۰ به ۲۵۰ هزار افزایش پیدا کند.
این ها مرگ و میرها که بر اثر تغییرات اقلیمی اتفاق می افتد کاملا قابل پیشگیری است.

منبع : theguardian

https://zistonline.com/vdcjhheo.uqevtzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما